Dotychczas w gdańskiej stoczni wyremontowano lub przebudowano już 11 wielkich platform offshore, służących poszukiwaniom, wydobywaniu ropy i gazu z podmorskich złóż albo pełniącym funkcję zaplecza technicznego i hotelowego załóg innych platform. Ale po raz pierwszy Remontowa SA dokona przebudowy platformy wydobywczej na tak skomplikowany obiekt offshore, jak pływająca rafineria.
Platformę FPF1 przyholowano do Gdańska 9 listopada. Od tej pory trwają przygotowania do posadowienia na jej pokładzie instalacji do rafinacji ropy.
Z uwagi na duży zakres prac stoczniowych i specjalistycznych, zakończenie przebudowy przewidywane jest na przełom bieżącego i przyszłego roku. Platforma ma być eksploatowana na Morzu Północnym, podmorskim polu naftowym leżącym na wodach brytyjskich.
Platforma FPF1 ma długość 82 m, szerokość 75 m i wysokość ponad 30 m. Zbudowała ją w 1977 roku japońska stocznia MHI Hiroshima Machinery Works. Platforma należy do firmy Petrofac Facilites Managment w Aberdeen, a zarejestrowana jest na Wyspach Marshalla.
Półzanurzeniowy ponton Rem Lift (eks - Gigant - 4), zbudowany w 1978 roku, odkupiony został w ubiegłym roku przez Remontową SA od holenderskiej firmy Smit Vessel Managment Services BV. Przeszedł gruntowny remont i modernizację. Ponton jest przeznaczony do unoszenia z wody i przewożenia statków oraz innych ciężkich konstrukcji.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?