W Gdańsku zrealizowany zostanie cały proces budowy statków. Począwszy od opracowania projektu roboczego, po budowę kadłubów i ich wyposażenie, aż po próby morskie. Statki zostaną wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne i dynamicznego pozycjonowania.
Nowością jest także fakt, że będą to pierwsze budowane przez stocznię statki zaopatrzeniowe o napędzie zasilanym gazem LNG.
- Wcześniej ta technologia stosowana była przy budowie promów w Remontowej Shipbuilding - zaznacza Andrzej Wojtkiewicz, prezes stoczni.
Statki będą miały długość 89 metrów, pokład roboczy o powierzchni prawie 1 tys. metrów kw. oraz wyporność 5400 DWT. Autorem koncepcji jednostek i dokumentacji technicznej będzie norweskie biuro Wartsila Ship Design. Dokumentacja robocza opracowana zostanie przez biuro projektowe Remontowa Marine Design&Consulting.
Nowy, wielkiej wartości kontrakt to nie jedyne wydarzenie w stoczni w ostatnim czasie. W minioną sobotę odbył się uroczysty chrzest dwóch statków typu PSV. Otrzymały one nazwy Highland Defender i Highland Chieftain. Statki na Morzu Północnym będą zaopatrywać instalacje wydobywcze. Jedne z największych w swojej klasie statki przystosowane są również do zwalczania pożarów i likwidacji rozlewów olejowych.
Natomiast pod koniec czerwca ochrzczony został trzeci z serii ośmiu zamówionych w stoczni statków, także typu PSV, o napędzie dieslowsko-elektrycznym. Otrzymał imię Sable. Zamówiony został przez armatora amerykańskiego, jednego z największych w branży offshore na świecie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?