- Przesunięcie spowodowała spora liczba zapytań - tłumaczy Małgorzata Pisarewicz, rzecznik Urzędu Marszałkowskiego. - Oferty zostaną otwarte w piątek, następnie będzie sprawdzana ich zgodność z wymogami formalnymi. Rozstrzygnięcie powinno zapaść w ciągu kilku tygodni.
Największe zainteresowanie wzbudza przydział zadania "aglomeracyjnego", obejmującego zarówno połączenia w ramach obecnie funkcjonującej Szybkiej Kolei Miejskiej, jak i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, która ma rozpocząć działalność 1 września. Praktycznie pewne jest, że obsługa obu linii zostanie przydzielona spółce PKP SKM w Trójmieście, która tym samym rozszerzy swoją dotychczasową działalność o nowo wybudowaną linię. Eksperci nie mają wątpliwości, że tylko SKM jest w stanie spełnić nakreślone przez samorząd warunki przetargowe - takie jak chociażby tabor przystosowany do peronów na linii numer 250, użytkowanej przez pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej.
- Do czasu rozstrzygnięcia postępowania nie chcemy zabierać głosu w tej sprawie - ucina jednak Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu SKM.
Z udziału w przetargu zrezygnowała spółka Arriva RP, która przez długi czas wydawała się poważnym konkurentem dla SKM w walce o prestiżowe zadanie. Nie jest to wielka niespodzianka - jeszcze przed ogłoszeniem postępowania przedstawiciele przedsiębiorstwa sygnalizowali, że znaczne opóźnienie przetargu w praktyce wyklucza konkurencyjność podmiotów zewnętrznych, nieoperujących dotąd w regionie.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?