Gdańsk: Położono kamień węgielny pod pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk im. Lecha Wałęsy

Mateusz Tkarski
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk 5 czerwca 2020 r. odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2.
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk 5 czerwca 2020 r. odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2. mat. prasowe
Na terenie Portu Lotniczego Gdańsk w piątek, 5 czerwca odbyło się wmurowanie kamienia węgielnego pod rozbudowę o pirs zachodni Terminalu Pasażerskiego T2. Wcześniej właściciele i zarządzający lotniskiem oraz przedstawiciel wykonawcy podpisali akt erekcyjny realizowanej inwestycji. – Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemy się rozwijać – powiedział Tomasz Kloskowski, prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

Kamień węgielny pod pirs zachodni lotniska w Gdańsku

– Kładziemy kamień węgielny pod trzeci etap rozbudowy terminalu. Nie zatrzymujemy się i z jeszcze większą determinacją chcemy się rozwijać.

– Wbrew epidemiom i kryzysom, śmiało realizujemy rozbudowę infrastruktury, wierząc, że będzie ona dobrze służyła naszym pasażerom i pomagała w ich komfortowych i bezpiecznych podróżach – powiedział Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy.

– Ostatnie miesiące wymagały wprowadzenia nowych zasad związanych z pracą naszej załogi w związku z panującą sytuacją. Nie wpłynęło to jednak na harmonogram działań. Kamień węgielny, będący symbolem stabilności obiektu, w obecnym czasie nabiera dodatkowego znaczenia. Stabilność to coś, do czego wszyscy tęsknimy, niezależnie, w której części globu się znajdujemy – powiedział Karol Zduńczyk, prezes zarządu DORACO, generalny wykonawca inwestycji.

W akcie erekcyjnym napisano, że rozbudowa Terminalu Pasażerskiego T2 ma na względzie rozwój Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy, komfort, bezpieczeństwo jego pasażerów, rozwój gospodarczy oraz turystyczny regionu, a także dobro i dostatek jego mieszkańców. W uroczystości udział wzięli, akt erekcyjny podpisali i wmurowali kamień węgielny: marszałek województwa pomorskiego Mieczysław Struk, prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, prezydent Sopotu Jacek Karnowski, Piotr Szymański z Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze, prezes Korporacji Budowlanej DORACO Karol Zduńczyk i prezes Portu Lotniczego Gdańsk Tomasz Kloskowski.

– Ulokowanie biznesu na terenie województwa pomorskiego jest uzależnione od jakości usług lotniczych w Porcie Lotniczym Gdańsk. Chcielibyśmy rozwijać transport publiczny, który będzie się łączył z lotniskiem, ale też z całym regionalnym systemem transportowym.

– Myślimy o dalszym rozwoju linii kolejowych, bo dojazd do portu lotniczego, do centrum biznesu, które powstaje na lotnisku, ma bardzo duże znaczenie – powiedział Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Kiedy zakończy się budowa nowego pirsu?

Budowa pirsu, który jest przedłużeniem Terminalu Pasażerskiego T2 w kierunku zachodnim, ma się zakończyć w IV kwartale 2021 roku. Port Lotniczy Gdańsk zyska prawie 16 tys. m kw. nowej powierzchni. Po rozbudowie terminalu pasażerskiego, w nowym pirsie będą obsługiwani pasażerowie rejsów rozkładowych, którzy podróżują do krajów non-Schengen, część nowego pirsu będzie też przeznaczona do obsługi pasażerów z krajów strefy Schengen.

Podstawowe zmiany parametrów po wybudowaniu pirsu w PLG:

  • centralny punkt kontroli bezpieczeństwa,
  • zwiększenia liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18,
  • punkty odprawy paszportowej, odloty– zwiększenie z 6 do 10 przejść,
  • gate’y odlotowe– zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30,
  • punkty odprawy paszportowej, przyloty– zwiększenie przejść z 8 do 12,
    [8]odbiór bagażu– zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9.

Port Lotniczy Gdańsk. Kiedy podpisano umowę na rozbudowę?

Umowę na rozbudowę terminalu Port Lotniczy Gdańsk podpisał z Korporacją Budowlaną Doraco 15 października 2019 roku.

Realizacja żelbetowej części podziemnej budynku oraz podziemnego żelbetowego kanału instalacyjnego zaawansowana jest w 70 proc. dla elementów konstrukcyjnych: ścian i słupów poziomu zero, i 95 proc. dla robót ziemnych.

Lotnisko przygotowane do obsługi pierwszych pasażerów krajowych połączeń lotniczych.

Loty w czasie koronawirusa. Gdańskie lotnisko powoli wraca d...

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie