Gdańsk: Pięć ofert na zaprojektowanie trzech przejść pieszych przez magistralę kolejową w dzielnicach Orunia-św. Wojciech-Lipce

OPRAC.:
Patrycja Cybulska
Patrycja Cybulska
Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory na Oruni Przemyslaw Swiderski
Nowe przejścia dla pieszych przez tory kolejowe w dzielnicach Orunia-św. Wojciech-Lipce w Gdańsku. W środę, 29 lipca otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej tej inwestycji. Zgłosiło się pięciu chętnych. Teraz oferty są analizowane pod względem formalno-prawnym, większość z nich przekracza zakładany budżet. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska zapowiada, że prace projektowe związane z budową nowych przejść przez tory mają potrwać do połowy 2021. Dzięki nim zwiększy się bezpieczeństwo mieszkańców Gdańska.

Przejścia dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni. Gdzie powstaną?

  • Pierwszy tunel dla pieszych powstanie w ciągu ul. Sandomierskiej.
  • Budowę drugiego tunelu przewidziano w ciągu ul. Dworcowej i ul. Smętnej. Będzie on w przyszłości stanowił dojście na przystanek PKP Gdańsk-Orunia.
  • Trzeci tunel powstanie w ciągu ul. Niegowskiej i poprowadzi do stacji kolejowej Gdańsk-Lipce.

Opracowanie ma też ująć budowę bezkolizyjnego przejazdu dla aut pomiędzy ul. Dworcową/Smętną a Niegowską. W projekcie uwzględniony zostanie również montaż monitoringu i elementów małej architektury.

Dokumentacja projektowa ma powstać do końca maja 2021 r.

Nowe tunele i przejazdy zastąpią istniejące kolizyjne przejazdy w poziomie torów. Zamiast nich, mieszkańcy mają zyskać trzy bezpieczne przejścia podziemne pod torami wraz z dojściem do przystanków SKM i PKP.

Czytaj także

Pięć ofert na przejścia dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni

Oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej trzech przejść dla pieszych przez tory kolejowe na Oruni zostały otwarte w środę, 29 lipca. Na opracowanie dokumentacji zabezpieczono w budżecie 1 153 092 zł. Wpłynęło pięć ofert:

  1. Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego S.A – 949 560 zł,
  2. Mosty Gdańsk Sp. z o.o. – 1 665 420 zł,
  3. PBW INŻYNIERIA Sp. z o.o. – 1 943 400 zł,
  4. Konsorcjum, Lider: Pracownia Projektów MID – 1 197 159 zł,
  5. Europrojekt Gdańsk S.A. – 2 846 653, 76 zł

Oferty są obecnie analizowane pod względem formalno-prawnym.

Zamówienie może być w przyszłości otrzymać dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej. Gdańsk będzie starał się o pieniadze w ramach środków funduszu europejskiego CEF (Connecting Europe Facility)  „Łącząc Europę”.

Gdańsk: Pięć ofert na zaprojektowanie trzech przejść pieszyc...

Czytaj także

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie