Statek będzie nosił nazwę Sea Victor. Zamówiła go amerykańska firma Gulfmark Offshore w Houston. Stocznia planuje jego przekazanie w połowie tego roku.
Sea Victor należy do dużych, oceanicznych holowników offshore AHTS, jakich budowanie rozpoczęła w 2005 roku "Północna", na zlecenie Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Ma on długość 70 m i szerokość 15,5 m. Napęd główny statku stanowią dwa silniki Caterpillar o mocy po 3,8 tys. kW. Uciąg statku na palu wynosi 120 ton, co określa jego możliwości, jeśli chodzi o holowanie. Holowniki AHTS przeznaczone są do przeprowadzania operacji holowania i kotwiczenia platform wiertniczych lub wydobywczych i innych obiektów offshore. Dowożą też na platformy sprzęt, paliwo, wodę i materiały sypkie oraz mogą przeprowadzać akcje gaśnicze i ratownicze.
Holowniki AHTS zaprojektowało biuro NED z Grupy Remontowa. Budowano je dla armatorów ze Stanów Zjednoczonych i Włoch - Tidewater Marine Inc. w Nowym Orleanie, Edison Chouest Offshore, Gulfmark Offshore i Marnavi Offshore.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?