Oglądanie na ekranie dobrze znanych gdańskich zakątków to nie tylko frajda, ale również konkretne pieniądze. Zarówno te wydane, jak i uzyskane. Bowiem taka reklama przekłada się zwykle na turystyczną atrakcyjność miasta.
W serialu "Motyw" Gdańsk wystąpił jako "produkt turystyczny w formie lokowania produktu", w związku z czym na ekranie zobaczyliśmy wiele współczesnych atrakcji turystycznych i zabytków, i co ważne, zostały one wymienione także z nazwy.
Taką politykę promocyjną miasto prowadzi już od kilku lat. W listopadzie ubiegłego roku swoją premierę miała komedia romantyczna "Miłość jest wszystkim" (reż. Michał Kwieciński). Ten zimowy portret Gdańska kosztował miasto 1 mln 361 tys. zł. Gdańsk pojawił się też we wcześniejszych produkcjach TVN: w "Prawie Agaty", co kosztowało prawie 500 tys. zł i "Diagnozie" - 130 tys. zł.
- W mediach przewinęła się ogromna debata odnośnie finansowania konkretnych domów mediowych, ale abstrahując od tego, samą ideę reklamowania się przez lokowanie produktu ocenia się jako niedrogą i bardzo efektywną - mówił we wrześniu 2019 r. radny Prawa i Sprawiedliwości Kazimierz Koralewski. - Warto, żeby Gdańsk dbał o swój wizerunek, a ten zabieg może przynieść naprawdę duże korzyści.
Jednak czy w dobie koronawirusa ten efekt będzie w ogóle zauważalny?
- Produkcja najnowszego serialu, "Motyw", ruszyła w 2019 roku, zanim wybuchła pandemia - przypomina Zuzanna Gajewska z Referatu Prasowego UMG. - Dziś nikt nie wie, jak będzie wyglądać najbliższy sezon turystyczny, ale nawet jeśli z powodu sytuacji wywołanej wirusem w tym roku Gdańsk odwiedzi mniej osób, to z pewnością utrwali się on w pamięci widzów, którzy będą chcieli osobiście odwiedzić nasze miasto.
Premierowe odcinki serialu "Motyw" na antenie TVN prezentowane były do 5 maja w każdy wtorek o godz. 21.30. Jego średnia oglądalność wyniosła 953 tys. widzów. Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek produkcji, który zgromadził przed telewizorami 1,27 mln oglądających.
Dla porównania, serial czwarty sezon "Diagnozy", emitowany wiosną ub.r., oglądało 1,42 mln osób. Wpływy z reklam pokazanych przy premierowych odcinkach nowej produkcji wyniosły ponad 13 mln zł, podczas gdy ostatnia "Diagnozy" przyniosła TVN 21,84 mln zł z reklam.
W pierwszych dwóch miesiącach 2020 r. "Motyw" był najchętniej oglądaną produkcją wśród aktywnych użytkowników płatnych.
Pod koniec marca stacja TVN miała rozpocząć zdjęcia do drugiego sezonu serialu, ale ostatecznie zdjęcia nie wystartowały ze względu na koronawirusa. Nie wykluczone, że z powodu pandemii nowe odcinki nie powstaną w ogóle. Ostateczna decyzja ma zależeć od bieżącej sytuacji.
Gdańsk kolejny raz gra w serialu. Tym razem w "Motywie" z Ko...
Zobacz prace artystów sztuki współczesnej z całej Polski
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Nowa żona Ronaldo: czwarta i młodsza od niego o 14 lat. Takie było ich wesele [WIDEO]
- Nowy "Znachor" to najlepsza ekranizacja w historii? Tym się różni od starego klasyka
- Trzyosobowa rodzina zginęła w wypadku na A1. Wiadomo, z jaką prędkością pędziło auto
- Piknik w towarzystwie... niedźwiedzia. To nagranie robi furorę w sieci