Gdańsk. Konkurs na Gdański Produkt Turystyczny rozstrzygnięty

red
Jury konkursu najlepiej oceniło propozycję Agencji Podróży i Turystyki Holidays pod nazwą Latarnia Morska - Twierdza Wisłoujście - Westerplatte. Produkt ten zdobył drugą nagrodę, gdyż pierwszej nie przyznano. Wyróżnienia otrzymały Agencja Podróży i Turystyki Holidays za projekt Gdańsk miastem solidarności i nowoczesności oraz Biuro Podróży Szczypta Świata, która zaproponowała produkt pod nazwą Z muzyką po Gdańsku.

Zwycięski projekt to propozycja jednodniowej wycieczki podczas, której uczestnicy będą mieli możliwość zwiedzania unikatowych obiektów związanych z historią Gdańska: Latarni Morskiej, Twierdzy Wisłoujście oraz Westerplatte.

Oferta jest adresowana do wszystkich turystów chcących poznać Gdańsk i jego historię nieco głębiej. Obiekty zwiedzane znajdują się poza ścisłym centrum turystycznym Gdańska, a transport odbywa się za pomocą trzech rodzajów komunikacji miejskiej: tramwaj, autobus i prom.

Podczas jednego dnia uczestnicy poznają miasto od strony turysty jak i od strony przeciętnego mieszkańca miasta. Przygotowane zostają historyczne pokazy tj. pokaz rozpalania ognia przy pomocy krzesiwa i innych doraźnych metod, pokaz przygotowywania wojskowego posiłku z degustacją dla odważnych (kawa, podpłomyki, itp.), czy też pokaz odlewania kul i sporządzania ładunków karabinowych.

Celem Konkursu na Gdański Produkt Turystyczny jest przede wszystkim wykreowanie innowacyjnych produktów turystycznych , aktywizacja turystyki przyjazdowej oraz stworzenie wizerunku Gdańska jako wielosezonowego centrum turystycznego oferującego atrakcje przez cały rok.

Na konkurs wpłynęło 10 projektów, które były oceniane pod względem innowacyjności, wielosezonowości oraz konkurencyjności. Dodatkowo punkty były przyznawane produktowi, które w szczególny sposób promowały spędzanie czasu w Gdańsku poza głównym sezonem turystycznym.

Pomysłodawcą konkursu jest Referat Turystyki Urzędu Miasta w Gdańsku, zaś organizatorem - Gdańska Organizacja Turystyczna.

Za przedstawienie najlepszego projektu Agencja Podróży i Turystyki Holidays otrzyma 10 tys. zł na realizację i promocję produktu. Zgodnie z Regulaminem konkursu produkty będą realizowane w latach 2011-2013. Pierwsza nagroda nie została przyznana ze względu na nieuzyskanie przez żaden z nadesłanych projektów sumy 67 proc. ogółu punktów.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie