„Motyw” to historia o miłosnym trójkącie, pozorach i kłamstwie, w którą uwikłani zostaną główni bohaterowie - Czarna, Luiza i Maks, grani przez Agnieszkę Grochowską, Małgorzatę Kożuchowską i Andrzeja Konopkę. Fabułę serialu otwiera zbrodnia, a całe tło sprawy stanowią tajemnice sprzed lat. Widzowie zobaczą historię osadzoną we współczesnym Gdańsku, a w retrospekcjach przeniosą się do miasta z lat 80.
Oglądanie na ekranie dobrze znanych gdańskich zakątków to nie tylko frajda, ale również konkretne pieniądze. Zarówno te wydane, jak i uzyskane. Taka reklama przekłada się bowiem na turystyczną atrakcyjność miasta.
Audycja zawiera lokowanie produktu
W serialu „Motyw”, który trafi do wiosennej ramówki 2020, Gdańsk wystąpi jako „produkt turystyczny w formie lokowania produktu”. W treści umowy miasta ze stacją można znaleźć zapisek o tym, że pojawi się we wszystkich dziesięciu odcinka, w sumie w 30 scenach. Na ekranie zobaczymy wiele współczesnych atrakcji turystycznych i zabytków, i co ważne, zostaną one wymienione także z nazwy. Samo słowo „Gdańsk” usłyszymy w serialu co najmniej 14 razy, zaś 10 razy zostanie ono wymienione w formie tzw. wskazań graficznych. Lokalizacja scen będzie również podkreślana we wszelkich materiałach promocyjnych tej produkcji.
Ekipę produkcyjną oraz aktorów spotkać będzie można m.in. przy gdańskim lotnisku, plaży Stogi czy w okolicach ulicy Elektryków. W serialu pojawią się takie charakterystyczne obiekty miasta jak np. Ratusz Głównego Miasta, Żuraw, Długi Targ, Wyspa Spichrzów, Ołowianka, molo w Brzeźnie, Stadion Energa Gdańsk, Zielona i Złota Brama, Kościół Mariacki czy chociażby Fontanna Neptun.
Umowę na udział Gdańska w tym przedsięwzięciu podpisywano już dwukrotnie. Pierwszy raz w listopadzie 2018 roku. Wtedy opiewała ona na kwotę 1 mln 230 tys. brutto. Niestety w związku z wydarzeniem, które nastąpiło w Gdańsku w styczniu br. gmina odstąpiła od jej realizacji. Po korektach scenariuszowych, w kwietniu została podpisana kolejna umowa, tym razem na 700 tys. zł plus VAT.
Gdańsk na srebrnym ekranie
Taką politykę promocyjną miasto prowadzi już od kilku lat. W listopadzie ubiegłego roku swoją premierę miała komedia romantyczna „Miłość jest wszystkim” (reż. Michał Kwieciński). Ten zimowy portret Gdańska kosztował miasto 1 mln 361 tys. zł. Gdańsk pojawił się też we wcześniejszych produkcjach TVN: w „Prawie Agaty”, co kosztowało prawie 500 tys. zł i „Diagnozie” - 130 tys. zł.
- Cieszę się, że w przyszłym roku telewidzowie obejrzą serial, którego akcja toczy się w naszym pięknym Gdańsku - mówi prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz. - Rzesze turystów, którzy nie tylko latem odwiedzają nasze miasto dowodzą, jak wiele osób chce zwiedzić Gdańsk, dobrze spędza tu wolny czas i chętnie wraca.
- W mediach przewinęła się ogromna debata odnośnie finansowania konkretnych domów mediowych, ale abstrahując od tego samą ideę reklamowania się przez lokowanie produktu ocenia się jako niedrogą i bardzo efektywną - mówi radny Prawa i Sprawiedliwości Kazimierz Koralewski. - Warto, żeby Gdańsk dbał o swój wizerunek, a ten zabieg może przynieść naprawdę duże korzyści.
POLECAMY NA STRONIE KOBIET:
- Bywasz tak zmęczona, że nie pamiętasz jak się nazywasz? Spra
- Te powiedzonka o winie na pewno cię rozbawią! [galeria]
- Jaka dieta jest najlepsza? Sposoby na zdrowy detoks
- Przekąski na imprezę. Jak przygotować ładne przystawki?
- TOP 10 sukni ślubnych 2020. Te sukienki pasują do każdej fig
- Jak urządzić małe mieszkanie? Wskazówki, jak zaaranżować mał
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?