Gdańsk, Gdynia, Szczecin: Polskie statki na remont do polskich stoczni

Jacek SieńskiZaktualizowano 
PŻM swoje statki remontuje w Polsce, nowe zamawia w Chinach.
PŻM swoje statki remontuje w Polsce, nowe zamawia w Chinach.
Masowce PŻM w Remontowej SA i w Gryfii. Stocznie tną ceny i podnoszą standard pracy.

Szesnaście z dwudziestu czterech remontów swoich statków zleciła w tym roku polskim stoczniom Polska Żegluga Morska w Szczecinie. Z powodu kryzysu na światowym rynku przewozów morskich armatorzy ograniczyli remonty. Ze względu na konkurencyjne w stosunku do stoczni zagranicznych, tańsze usługi i ich wyższą jakość, PŻM preferuje nasze stocznie.

- W mijającym roku siedem naszych statków odnowiła Gdańska Stocznia Remontowa, osiem - Szczecińska Stocznia Remontowa Gryfia i jeden gdyńska Stocznia Etmal - wylicza Krzysztof Gogol, doradca dyrektora ds. mediów PŻM. - Zatem 70 procent remontów wykonały dla nas polskie stocznie. W sumie koszty robót stoczniowych i części zamiennych wyniosły około 150 milionów złotych. Zakres zlecanych prac remontowych obejmował najczęściej wymianę na statkach stalowych elementów konstrukcyjnych i roboty konserwacyjno-malarskie, zabezpieczające kadłuby. Ponieważ kładziemy duży nacisk na ochronę środowiska morskiego, w trakcie remontów wymieniano także pokładowe urządzenia decydujące o spełnianiu rygorystycznych wymogów ekologicznych - oczyszczalnie ścieków, odolejacze i wyparowniki.

Gogol podkreśla, że spowolnienie gospodarcze na świecie spowodowało, że więcej statków jest złomowanych niż remontowanych. Dlatego też stocznie remontowe muszą walczyć o klientów poprzez podnoszenie jakość usług remontowych i oferowanie niższych cen. Teraz jest więc dla armatorów najlepszy moment, aby zlecać remonty statków. A te są także okazją do odnawiania klasy i podnoszenia standardów technicznych jednostek.

PŻM nie tylko remontuje eksploatowane 72 statki masowe, ale realizuje też program ich wymiany. W chińskich i japońskich stoczniach budowane są bowiem kolejne masowce dla PŻM. W tym roku sprzedano pięć starych statków, ale ze stoczni chińskich odebrano tyle samo nowych.

150 mln - tyle złotych kosztowały w tym roku Polską Żeglugę Morską remonty wykonane w polskich stoczniach.

70 proc. - taki jest wskaźnik zleceń remontowych, jakie Polska Żegluga Morska złożyła w naszych stoczniach.

polecane: Flesz - e-papieros zagraża zdrowiu

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie