- Obecne problemy Grupy PBG są między innymi pochodną realizacji przez spółki zależne - Hydrobudowę Polską i Aprivię - kontraktów drogowych, w tym budowy odcinków autostrad A1 i A4. Kontrakty drogowe charakteryzują się dużym zapotrzebowaniem na kapitał obrotowy. Ponadto z powodu zmiany warunków rynkowych, zwłaszcza wzrostu cen materiałów, są to kontrakty nierentowne. Ze względu na udzielone poręczenia oraz solidarną odpowiedzialność generalnego wykonawcy i konsorcjantów na realizowanych kontraktach do trudnej sytuacji Grupy PBG przyczynił się również jej udział w budowie Stadionu Narodowego w Warszawie - informuje PBG.
Czytaj też: Otwarto tunel dla pieszych pod Trasą Słowackiego w Gdańsku
Grupa budowlana próbuje dogadać się z bankami w sprawie udzielenia kredytu pomostowego, rozmowy jednak się przeciągają.
Na to nałożyła się także nierentowność kontraktu na Słowackiego. Już miesiąc temu okazało się, że Hydrobudowa dopłaci do wrzeszczańskiego odcinka przynajmniej 9 mln zł. Teraz problem jest jednak dużo większy.
Czy zagraża to budowie obu odcinków Słowackiego i oddaniu ich w terminie? Hydrobudowa Polska zapewnia, że wrzeszczański odcinek zostanie oddany w terminie, czyli w listopadzie tego roku. Spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, odpowiadająca z ramienia miasta za budowę, traktuje sprawę poważnie.
Zobacz film: Gdańsk. Trasy Słowackiego i Sucharskiego gotowe - na razie tylko na wideo
- Problemy Hydrobudowy Polska przekładają się na realizowane inwestycje i poważnie utrudniają utrzymanie tempa prac na zadaniu II budowanej Trasy Słowackiego. Należy jednak pamiętać, że Gdańskie Inwestycje Komunalne mają podpisaną umowę z konsorcjum, w skład którego oprócz firm PBG, Hydrobudowa Polska, Aprivia, wchodzi OHL, które odpowiada solidarnie za działania lidera. Dlatego oczekujemy uaktywnienia się członka konsorcjum i przejęcia liderowania, co powinno pozwolić dokończyć ten projekt - poinformowała Aleksandra Jonczyk, specjalista ds. public relations Gdańskich Inwestycji Komunalnych. - Pomimo problemów dotychczas wszystkie prace przebiegają terminowo i na tę chwilę nie ma zagrożenia w realizacji tych inwestycji - dodaje.
Na zaangażowanie hiszpańskiego partnera liczy także Hydrobudowa Polska - czytaj więcej na gdansk.naszemiasto.pl.
Trasa Słowackiego to jeden z największych projektów drogowych w Gdańsku. Przedsięwzięcie ma się zakończyć do października 2014 roku. Obejmuje budowę i przebudowę kolejnych odcinków Trasy Słowackiego zlokalizowanych pomiędzy portem lotniczym im. Lecha Wałęsy a węzłem Ku Ujściu.
Trasa, o długości ok. 10 km, składa się z 4 zadań inwestycyjnych:
- Pierwsze, czyli przebudowa istniejącej jezdni ul. Słowackiego i budowa drugiej jezdni na odcinku od portu lotniczego do ul. Spadochroniarzy, zostało już zakończone.
- Na drugim zadaniu, czyli wrzeszczańskim odcinku długości 3,35 km od ul. Potokowej do al. Rzeczpospolitej, wykonawcą jest Hydrobudowa Polska.
- Budowę trzeciego odcinka, długości 2,163 km, od al. gen. J. Hallera do węzła Marynarki Polskiej, realizuje Budimex.
- Zadanie IV - długość odcinka 2,4 km, od węzła Marynarki Polskiej do węzła Ku Ujściu, realizują spółki z Grupy PBG, ale liderem konsorcjum jest hiszpański Obrascón Huarte Lain - OHL.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?