Tym co się dzieje za granicą, władze Gdańska jednak się nie przejmują.
- OHL był bardzo dokładnie sprawdzany, tyle że nie pod względem spekulacji i doniesień prasowych, ale referencji i gwarancji finansowych, a te są w porządku - podkreśla Andrzej Bojanowski, wiceprezydent Gdańska. - Nie mamy powodu dyskredytować OHL. W przypadku Trasy Słowackiego Gdańskie Inwestycje Komunalne mają silny zespół własnego nadzoru, co oznacza, że od początku wykonawca jest dokładnie kontrolowany, a szczegółowe zapisy nie pozwolą na gorszą jakość czy wykonanie - dodaje.
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą pod znakiem zapytania
Firma OHL w związku ze swoimi kłopotami w Meksyku wydała jedynie oświadczenie, w którym przeprasza za skutki wypadku, do jakiego doszło na autostradzie Urbana Norde.
Podczas przetargu na budowę IV odcinka Trasy Słowackiego w Gdańsku, wraz z tunelem pod Martwą Wisłą, OHL wystąpiło jako lider konsorcjum, w którym znalazły się także Hydrobudowa Polska SA, PBG SA i Aprivia SA. Firmy zadeklarowały najniższą cenę - 885 mln zł. Oferty pozostałych czterech konkurentów wahały się od 1,2 do 1,6 mld zł i to właśnie jeden z nich - konsorcjum FCC Construction SA, Alpine Bau GmbH i Alpine BeMo Tunnelling GmbH - złożył odwołanie od wyniku przetargu, argumentując, że zwycięska oferta jest zbyt niska.
Krajowa Izba Odwoławcza rozpatrzyła odwołanie, unieważniła wybór najtańszej oferty i nakazała ponowne sprawdzenie ofert. GIK zobowiązał natomiast wykonawcę do złożenia wyjaśnień. Ten jednak jeszcze tego nie zrobił.
Budowa tunelu pod Martwą Wisłą już w maju. Hydrobudowa chce 885 mln zł
- Konsorcjum z liderem OHL ma czas do piątku, do końca dnia, na przesłanie nam wyjaśnień. W przyszłym tygodniu chcielibyśmy ogłosić wyniki tego przetargu i rozpocząć procedurę - mówi Magdalena Skorupka- Kaczmarek, rzecznik GIK. - Tak jak zwykle, pozostałe firmy będą miały 10 dni na ewentualne odwołania.
Hydrobudowa Polska niepowodzeniami swojego partnera zdaje się nie przejmować.
- Nie mamy żadnych podstaw, by wątpić w profesjonalizm, rzetelność i kompetencje OHL - mówi Krzysztof Woch, rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska SA. - Tak bogatego doświadczenia i unikatowych referencji, które pozwoliły OHL osiągnąć niezliczone sukcesy zarówno w rodzimej Hiszpanii, jak i za granicą, niektórzy mogą im tylko pozazdrościć - dodaje i podkreśla, że do tematu odwołań firma podchodzi ze spokojem. - Nasza oferta została skalkulowana naprawdę rzetelnie i zgodnie ze specyfikacją przetargową.
Gdańsk: Hydrobudowa wykonawcą Tunelu pod Martwą Wisłą
Poza udziałem w przetargu na budowę tunelu pod Martwą Wisłą, OHL i Hydrobudowa startują też wspólnie w przetargach dotyczących budowy drogi ekspresowej S8 między Wrocławiem a Łodzią i realizują już II zadanie Trasy Słowackiego w Gdańsku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?