Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Gdańsk Business Week 2016. Nauka biznesu po amerykańsku

Kazimierz Netka
Rozpoczęło się niezwykłe spotkanie młodych ludzi zamierzających zostać przedsiębiorcami. Gdańsk Business Week 2016 – to impreza, która potrwa 6 dni. Bierze w niej udział 90 nastolatków z Polski i zagranicy (w tym z USA i Białorusi).

W programie są warsztaty z ekspertami, spotkania z biznesmenami, tworzenie pierwszego biznesplanu – składające się na przyspieszony letni kurs tworzenia własnego biznesu. Organizatorami są Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER, Miasto Gdańsk oraz Washington Business Week – podaje Izabela Judycka z Personal PR.

Symulacje biznesowe, tworzenie prototypów oraz międzynarodowa integracja uczestników Gdańsk Business Week odbywać się będą pod okiem 19 mentorów z Polski i USA.

– Gdańsk Business Week pozwala odkryć w sobie kreatywny potencjał, nawiązać międzynarodowe przyjaźnie i odbyć symulacje biznesowe, których mogliby pozazdrościć studenci kierunków biznesowych. Ponadto, program wzbogacają także zabawy integracyjne, które świetne łączą zdobywanie umiejętności z wakacyjnym odpoczynkiem – mówi Agnieszka Cichocka z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER, koordynatorka Gdańsk Business Week.

Młodzież stanie przed szansą szukania kreatywnych rozwiązań, pracy w grupie i rozwoju umiejętności językowych (zajęcia prowadzone są w języku angielskim). Już pierwszego dnia (17 lipca) uczestnicy stworzą prototypy innowacyjnych produktów z… makulatury. To tylko jedno z licznych, niecodziennych wyzwań, stawianych przed nimi. Codzienne warsztaty, spotkania z przedsiębiorcami i odwiedziny w biznesowych centrach Trójmiasta, takich jak STARTER, zwieńczy energetyczne „Trade show”.

– Podczas wydarzenia, które odbędzie się 22 lipca, uczestnicy będą musieli przyciągnąć uwagę zgromadzonych w Gdańskim Liceum Autonomicznym inwestorów i przekonać ich do swoich pomysłów. Inwestorzy będą dysponować pulą wirtualnych pieniędzy, które przekażą na dany projekt. Jaki? Wszystko zależy od młodzieży, która będzie musiała udowodnić, że to ich model biznesowy jest wart inwestycji. W rolę inwestorów wcielą się uznani przedsiębiorcy i eksperci z branży biznesowej z firm takich jak: Invest in Pomerania, Lufthansa Systems, Ikea, Nordea czy UXpin – zapowiada Agnieszka Cichocka ze STARTERA.

Przedsiębiorcze wakacje w Gdańsku zakończy wielki finał Gdańsk Business Week. Podczas uroczystej gali, która odbędzie się 22 lipca w Europejskim Centrum Solidarności, poznamy najlepszych uczestników i ich pomysły na biznes.
Wyróżnieni uzyskają szansę staży oferowanych przez AirHelp. To międzynarodowa firma, która pomaga pasażerom uzyskać odszkodowanie od przewoźników lotniczych:

– Jakie korzyści można wynieść z takiej współpracy? Na pewno obycie w środowisku zawodowym, zaznajomienie ze specyfiką start-upu, który osiągnął już sukces rynkowy – przekonuje Maciej Laskowski z AirHelp. - Gdańskie biuro liczy prawie 200 młodych osób o różnych osobowościach i zainteresowaniach. Nasi pracownicy pochodzą z różnych zakątków świata, np. z Danii, Meksyku, Finlandii, Dominikany, więc można również poćwiczyć języki i porozmawiać o różnicach kulturowych. Mogę zapewnić, że podejmując się praktyk w AirHelp młody człowiek nie będzie skazany na nudę.

Gdańsk Business Week to jedna z niewielu okazji poznania przedstawicieli firm, którzy osiągnęli sukces i chcą dzielić się wiedzą z kolejnym pokoleniem przedsiębiorców. Wsparcie merytoryczne zapewniają firmy, takie jak: Kemira, Boeing, Ziaja, Speednet, Neoteric, GIWK czy Young Digital Planet.

Gdańsk Business Week inspiruje młodzież do rozwoju własnych projektów. Właśnie dlatego Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER stworzył Gdańsk Business Week Alumni Network – sieć absolwentów poprzednich edycji programu, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności oraz kontynuować pomysły i projekty, które rozpoczęli podczas biznesowego tygodnia. W ramach sieci STARTER oferuje młodzieży wsparcie merytoryczne oraz przestrzeń i pomaga znaleźć staże w uznanych firmach. Wszystko po to, aby obserwować i wspierać poczynania młodych ludzi, o których projektach w przyszłości może być głośno.

6. edycja Gdańsk Business Week odbywa się w dniach 17 - 22 lipca 2016 r.

Warsztaty prowadzone są w języku angielskim. Szczegóły na stronie: www.gdanskbusinessweek.pl. Do tej pory w gdańskich edycjach wydarzenia wzięło udział ok. 600 osób.

Program ten jest realizowany w Gdańsku od 2011 r., według modelu nauki przedsiębiorczości na licencji amerykańskiej organizacji Foundation for Private Enterprise Education. W Stanach Zjednoczonych przeprowadzany jest pod nazwą Washington Business Week (WBW) już od blisko 40 lat i cieszy się dużym powodzeniem Dotychczas, w WBW uczestniczyło około 60 000 osób.

Wcześniej, na początku lipca 2016 r., zorganizowano Bolesławowo Business Week – na Kociewiu.
Przed nami Gdynia Business Week. Odbędzie się on w dniach 21 - 26 sierpnia 2016 roku, w III Liceum Ogólnokształcącym w Gdyni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki