Gazetki promocyjne - czy warto je brać ze sklepów?

Materiał informacyjny
Praktycznie każdy sklep istniejący na rynku przeprowadza regularnie różnego rodzaju promocje. Mogą one przyjmować różne postaci, jednak zawsze mają na celu przyniesienie korzyści zarówno sprzedawcy, jak i kupującemu. Wiele osób jednak podważa prawdziwość tego typu akcji. Dlaczego? Zdarzało się bowiem tak, że niektóre sklepy oferowały tylko z pozoru duże obniżki cen, a faktyczny stan rzeczy był taki, że cena nie ulegała zmianie, a produkt miał etykietę z napisem promocja. Czy w związku z tym warto jest brać gazetki promocyjne ze sklepów?

Jaki jest cel promocji?

Promocje mają na celu zachęcić klienta do zakupu danego produktu. Może ona przyjmować wiele postaci, jednak najważniejsze jest to, aby jej strategia została dobrze obrana. Nie bez znaczenia pozostaje tutaj tak zwany target. Większość promocji zazwyczaj ma miejsce w sklepach i marketach, które chcą zachęcić do zakupów swoich stałych klientów lub też przyciągnąć nowych. Liczne rabaty to także jedna z form sprzedaży produktów po zaniżonej cenie, jednak w tym przypadku ma ona nieco inny charakter.

Standardowa promocja zazwyczaj oznacza to, że cena została obniżona na dany towar, przez określoną ilość dni lub do wyczerpania zapasów. Czy jest to skuteczne? Można samemu sobie odpowiedzieć. Najnowsze gazetki promocyjne zawierają mnóstwo okazji, z których niekiedy naprawdę warto skorzystać. Należy jednak robić to z głową i nie brać czegoś, co jest nam niepotrzebne, tylko dlatego, że jest po niższej cenie. Zazwyczaj takie produkty mają także krótszą datę ważności, a to bardzo istotne w przypadku artykułów spożywczych.

Rabaty to także swego rodzaju promocje, jednak nie każda gazetka promocyjna zawiera o nich informacje. Kto je oferuje? Przeważnie są to duże sieci handlowe i sklepy specjalistyczne jak na przykład budowlane. Różnica polega jednak na tym, że rabaty naliczane są na karty klienta. Oznacza to, że musi on włączyć się do promocji poprzez założenie konta lojalnościowego, które oczywiście jest darmowe. Następnie po dokonaniu zakupu, kwota rabatu nalicza się na kartę, dzięki czemu można później sfinansować zakup innych przedmiotów i towarów.

Gazetki promocyjne - czy są najskuteczniejszą formą promocji?

Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. O ile w przypadku dużych marketów i hipermarketów spożywczych, czy też budowlanych mają one sens, to w mniejszych sklepach osiedlowych niekoniecznie. Większość osób robi zakupy raczej właśnie w marketach, gdyż ceny są tam znacznie niższe.

Mniejsze sklepy są dla nich alternatywą, a miejscowa społeczność dokonuje w nim zakupów tylko w przypadku, gdy jest to konieczne. Rzadko zdarza się, aby były one wielkości tych z marketów. Dlatego też promowanie produktów za pomocą gazetek niekoniecznie będzie tutaj efektywne. Wszystko zależy także od rynku i tego, jacy klienci przychodzą na zakupy.

Kto oferuje gazetki promocyjne?

Gazetki promocyjne oferują przeważnie duże sklepy, co nie oznacza, że nie można tego powiedzieć także o tych małych. Większe sieci handlowe mają jednak duży atut, jakim jest niewątpliwie ogromny kapitał, dzięki któremu mogą kupować i zbywać towary z bardzo dużym zyskiem. Rozbudowana sieć dostawców i intratne kontrakty pozwalają manipulować cenami, przez co markety w większości przypadków nie są stratne, nawet oferując swoim klientom promocje. Mniejsze sklepy natomiast wykorzystują takie działania w celu zbycia produktów i towarów, które mają ograniczony termin ważności lub kończy się na nie sezon.

Dodaj ogłoszenie