Złotą barwą rozbłysła m.in. fontanna Neptuna, dźwig w stoczni, koło widokowe Amber Sky. Do akcji w całej Polsce dołączyły takie charakterystyczne obiekty jak m.in. Pałac Kultury i Nauki w Warszawie, katowicki Spodek, stadiony we Wrocławiu, Lublinie i Toruniu czy opera w Katowicach. W Gdańsku obiekty będą podświetlone od zmierzchu do świtu do 26 września
W Polsce rocznie diagnozowanych jest ponad tysiąc przypadków raka u dzieci, a w Europie około 35 tys. W 2020 r., na terenie UE, chorobę zdiagnozowano u ponad 15,5 tys. dzieci i nastolatków, a ponad 2 tys. młodych pacjentów zmarło na raka.
Na działania mające na celu walkę z nowotworami Unia Europejska zamierza przeznaczyć około 4 miliardów euro. Jeszcze w tym roku Komisja Europejska zainauguruje „Inicjatywę na rzecz pomocy dzieciom chorym na raka”.
Inicjatywa ma ułatwić dostęp do szybkich i optymalnych form wykrywania, diagnostyki oraz leczenia raka u dzieci.
Natomiast kampania „Złoty Wrzesień” ma na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat nowotworów wieku dziecięcego. Biorą w niej udział organizacje, samorządy i podmioty prywatne z całego świata. Do akcji dołącza coraz więcej miast i regionów z państw członkowskich Unii Europejskiej, w tym z Polski.
Organizatorem kampanii w Polsce jest Koordynator Parlamentu Europejskiego ds. praw dziecka Ewa Kopacz, we współpracy z Polskim Towarzystwem Onkologii i Hematologii Dziecięcej.
Wielki Piątek u Ewangelików. Opowiada bp Marcin Hintz
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?