Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Fikcyjny lekarz nie będzie już występował w reklamie. Zmiany w promowaniu suplementów diety wchodzą w życie od 1 stycznia 2020 r

Agata Pustułka
Agata Pustułka
Wg nowych przepisów, w reklamach suplementów diety nie będą już występować aktorzy przebrani za lekarzy
Wg nowych przepisów, w reklamach suplementów diety nie będą już występować aktorzy przebrani za lekarzy Pixabay
Polacy wydają na suplementy diety ponad 4 mld zł rocznie. Lekarze krytykują nadmierne spożycie suplementów, do których zachęcają często nieuczciwe reklamy. Od 1 stycznia 2020 r. reklamy znacznie się zmienią. Osoby przebrane za lekarzy już nie będą promować w reklamie suplementów diety. Sprawdź 10 zasad reklam tych środków, które będą obowiązywać od początku 2020 r.

1 grudnia 2019 roku wchodzą nowe zasady reklamy suplementów diety. Dotyczyć będą wszystkich reklam suplementów diety emitowanych od 1 stycznia 2020 r. To efekt podpisania 25 listopada 2019 r. w siedzibie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji samoregulacji, którą przygotowali wspólnie nadawcy telewizyjni prowadzący działalność reklamową na rzecz kanałów własnych i reprezentowanych (Telewizja Polsat, Telewizja Polska, Telewizja TVN) oraz organizacje zrzeszające producentów suplementów diety (PASMI Związek Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”, Polska Izba Przemysłu Farmaceutycznego i Wyrobów Medycznych POLFARMED, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek, Polski Związek Producentów Przemysłu Farmaceutycznego PZPPF).

Suplementy diety mogą mieć korzystne, wspomagające funkcje organizmu działanie, ale nie leczą ani nie zapobiegają chorobom. Są środkami spożywczymi, czyli żywnością. Reklama nie może wprowadzać w błąd, a w przypadku tak wrażliwej dziedziny naszego życia, jak zdrowie, jej przekaz musi być niezwykle odpowiedzialnie przemyślany. Z przyjemnością zaangażowaliśmy się w prace, których celem jest bezpieczeństwo pacjenta – tłumaczy Ewa Jankowska, prezes Związku Pracodawców „Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty”.

W przyjętym projekcie wprowadzono regulacje jakim mają podlegać reklamy. Np. nie mogą suplementów reklamować osoby odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych.

Zobaczcie koniecznie

Oto 10 zasad jakie będą obowiązywać twórców reklam. Reklama:

  1. Nie może wprowadzać odbiorców w błąd poprzez wskazywanie na właściwości lecznicze lub jakiekolwiek zastosowanie lecznicze;
  2. Nie może odnosić się do nazw chorób, które w rzeczywistości nie istnieją;
  3. Nie może sugerować możliwości zastąpienia konsultacji z przedstawicielem zawodu medycznego lub leczenia;
  4. Nie może sugerować także możliwości zastosowania suplementu diety zamiast produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;
  5. Nie może być łączona w jednym spocie reklamowym z reklamą produktu leczniczego lub wyrobu medycznego;
  6. Nie może przedstawiać wizerunku osób rzeczywistych i fikcyjnych, które są lub mogą być odebrane jako przedstawiciele zawodów medycznych
  7. Nie może być nadawana w programie w bloku reklamowym bezpośrednio przed i po audycji dla dzieci;
  8. Nie może być reklamą skierowaną do dzieci;
  9. Nie może odnosić się do wyników badań bez wyraźnego wskazania źródła ich pochodzenia;
  10. Musi zostać oznaczona informacją graficzną z tekstem: „Suplement diety. Zawiera składniki, które wspomagają funkcje organizmu poprzez uzupełnienie normalnej diety. Nie ma właściwości leczniczych”.

Nie przegapcie

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Fikcyjny lekarz nie będzie już występował w reklamie. Zmiany w promowaniu suplementów diety wchodzą w życie od 1 stycznia 2020 r - Dziennik Zachodni

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki