E-WUŚ gubi pacjentów na Pomorzu?

Jolanta Gromadzka-AnzelewiczZaktualizowano 
G.Mehring/archiwum DB
System e-WUŚ wykazał, że pan Sławomir zmarł, mimo że pacjent czuje się dobrze. Mężczyzna zażądał od Narodowego Funduszu Zdrowia wyjaśnień. Jak często dochodzi do takich sytuacji?

Mam 89 lat, słabe serce i za taki stres płacę zdrowiem - żali się starszy pan, który przyszedł do przychodni po receptę, a tam się okazało, że ... nie żyje? Lekarze nie uwierzyli co prawda w rewelacje NFZ i nie odmówili pacjentowi pomocy, bo znają go od lat, ale poradzili, by sytuację, w jakiej się znalazł, jak najszybciej wyjaśnił.

Starszy pan żąda teraz wyjaśnień od pomorskiego NFZ. Domaga się też srogiej kary dla urzędnika, który popełnił ten błąd.
Tymczasem pomorski NFZ tłumaczy, że nie jest winny, bo comiesięczna lista osób zmarłych trafia do niego z Centralnego Wykazu Ubezpieczonych, do którego spływają informacje z ZUS, KRUS, MSW oraz samorządów.

- Co jakiś czas otrzymujemy z pomorskiego NFZ listę zgonów - tłumaczy dr Marianna Tumasz, szefowa przychodni "Wassowskiego". - Umieszczone na niej osoby, a tak naprawdę ich numery PESEL, musimy usunąć z listy pacjentów zapisanych do tutejszych lekarzy, bo jeśli tego nie zrobimy, nie możemy wystawić faktury, co oznacza, że NFZ nam nie zapłaci. A ponieważ numer PESEL pana Sławomira widniał na liście zgonów z NFZ, jego deklaracja wyboru lekarza w przychodni została usunięta.

- Uważam, że to kardynalny błąd, za który winny urzędnik powinien ponieść konsekwencje. Dlatego zażądałem wyjaśnień na piśmie - denerwuje się pan Sławomir.

NFZ zobowiązał się pisemnie, że sprawę wyjaśni.

Każdego dnia system e-WUŚ kwestionuje prawo do bezpłatnego leczenia kilkuset Pomorzan, choć de facto są oni ubezpieczeni. Dlaczego się tak dzieje - CZYTAJ WIĘCEJ w czwartkowym (17.10) wydaniu papierowym "Dziennika Bałtyckiego", gdzie zamieściliśmy pełną wersję tekstu.

TU kupisz e-wydanie "Dziennika Bałtyckiego"!

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

polecane: Wyniki wyborów parlamentarnych 2019

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 5

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

f
filip

k****, rozłączyłem się na chwilę...bo teraz nie zadzwoniłem. ale znowu zadzwonie :-) pozdrawiam. filip.

E
Erddill

Ciekawe kiedy ta n-iewydolna f-arsa z-drowotna zacznie domagac sie od pacjentow "dostosowania sie " do jedynych i slusznych informacji z "centrali " . Znaczy sie w systemie jestes pan nieboszczyk to sie prosze dostosowac i nie utrudniac !!! pracy urzednika ... system wie lepiej .

f
filip

mam nadzieje ,ze w końcu ktoś zabierze się za tą instytucje ,która jak to zwykle bywa nie ponosi odpowiedzialności za nic .Natomiast każdy kto zrobi cos nie tak wobec NFZ to jest winny .Odpowiedzialnosc przerzuca na pacjętow ,lekarzy ,przychodnie szpitale .Arogancja i buta jest tu na porządku dziennym

M
MMM

Urzędasy jak zwykle bezkarne, lekarz za literówkę ma płacić z własnej kieszeni. Tymczasem rolą urzędasa jest właśnie pilnowanie literek i cyferek, główną rolą lekarza powinno być leczeni.

k
koszmar

w dniu 07.10.2013 w e-wuś pokazalo moje nazwisko na zielono tzn.OK a 8.10.2013 na czerwono to juz nie OK.Jestem ubezpieczony i aktualnie pracuje.

Dodaj ogłoszenie