Elektryczne auto jest w dobrym stylu. Weź je choćby w leasing lub w najem długoterminowy

Zbigniew Biskupski AIP
Paweł Relikowski / Polska Press
Samochody elektryczne, a jeszcze bardziej hybrydy łączące napęd tradycyjny z elektrycznym coraz dynamiczniej przebijają się na rynku. Choć ich sprzedaż na razie liczona jest bardziej w setkach niż tysiącach sztuk, to już dynamika może być imponująca. W 2017 r. kupiliśmy w Polsce o 88 proc. takich aut więcej niż rok wcześniej.

Dynamika napawa optymizmem, jednak wolumeny są wciąż bardzo niskie. Podczas gdy w ubiegłym roku Polacy kupili nieco ponad tysiąc aut elektrycznych, w Niemczech ta liczba przekroczyła 50 tys., a w Norwegii aż 60 tys. Jednak ubiegłoroczne statystki pokazują, że Polska nie chce być już w ogonie Europy i coraz więcej klientów wybiera auta elektryczne. - Decydując się na alternatywny napęd, klienci, w tym przedsiębiorcy, zdecydowanie najczęściej kupują hybrydę. Za takim wyborem przemawiają przede wszystkim kwestie praktyczne, jak maksymalny zasięg pojazdu czy koszty zakupu - mówi Radosław Kuczyński, prezes EFL, firmy, która w 2017 r. wyleasingowała w Polsce najwięcej samochodów elektrycznych.

W 2017 r. Polacy kupili 1068 samochodów elektrycznych (+88 proc. r/r): 439 całkowicie elektrycznych i 585 hybryd

Jak już to nieraz bywało z nowymi trendami, szlaki na rynku przecierają firmy leasingowe. Kolejny rok z rzędu mają one w swojej ofercie samochody elektryczne. Można je wziąć w leasing albo wynajem długoterminowy. Elektromobilne pojazdy często są w ofercie leasingodawców sprzężone z innymi nowatorskimi usługami, które ostatnio pojawiły się na rynku, np. auto w abonamencie albo oferowanie na korzystniejszych warunkach, jako specyficzny bonus do auta firmowego, samochodu do użytku prywatnego.

Pojazdy z silnikiem elektrycznym lub hybrydy są przy tym „trendy” - poprawiają i wizerunek firmy, której pracownicy z nich korzystają, i sam wizerunek osobisty menedżerów.

Masterlease, inna firma leasingowa, stara się wprowadzać do oferty coraz bardziej innowacyjne rozwiązania. W ubiegłym roku strzałem w dziesiątkę okazał się abonament na auto - wariant leasingu dedykowany klientom indywidualnym jako abonament pracowniczy. Polega on na tym, że użytkownik płaci miesięczny czynsz za korzystanie z wybranego samochodu przez okres od dziewięciu do 60 miesięcy. W ofercie są pojazdy używane i nowe, w tym samochody elektryczne.
Z kolei do wciąż rosnącego zainteresowania tzw. wynajmem długoterminowym przyczyniły się szybko wzrastające ceny obowiązkowego OC kierowców.

Wideo

Materiał oryginalny: Elektryczne auto jest w dobrym stylu. Weź je choćby w leasing lub w najem długoterminowy - Strefa Biznesu

Komentarze 8

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

K
Katamaran
Prawda! Sam aktualnie przeglądam oferty Panka oraz Carsharing i porównuje je z vw, raiffeisenem, mbankiem oraz efl i muszę przyznać, że przy niewielkiej ilości km opcja przerzucenia odpowiedzialności za serwis, zmianę opon, stan techniczny pojazdu, również wszelki możliwe opłaty... wersja najmu jest bardzo obiecująca.
A
Ala
Auta na abonament to świetna sprawa! Niczym nie trzeba się przejmować. Nawet nowe opony czy takie rzeczy robisz przez firmę. W moim przypadku sama wybierałam opony z logistyka opon i potem oni już wszystko załatwiali.
K
Kacper
Większość swojego życia spędziłem w Stanach, gdzie dostępne są różne formy finansowania samochodów. Od blisko 4 lat mieszkam w Polsce i długo czekałem na pojawienie się na rynku oferty abonamentowej. Jak się w końcu pojawiła, to od razy z niej skorzystałem. Wiem, że w Polsce są dziwne przyzwyczajenia, że auto trzeba mieć na własność, bo inaczej to tak jakby się w ogóle nie miało. Z tym, że jak zliczy się wszystkie koszty związane z ubezpieczeniem i naprawami, to abonament naprawdę dużo bardziej się opłaca i co najważniejsze, zdejmuje z głowy problem, że trzeba szukać mechanika, najtańszych ofert, itp. Firmy Masterlease nie znam osobiście, ale mój wujek leasinguje u nich swoje samochody. Mówi, że to solidna firma, więc warto sprawdzić również ich ofertę aut na abonament.
D
Daro

Póki co mam korando to auto nie jest elektrykiem... Nie wykluczam że za kilka lat się do takiego przesiądę bo będzie taka moda i może zmniejszy się smog.. bo teraz czystego powietrza to się nie nawdycha 

P
Patryk
Powoli i Polacy się do elektryków przyzwyczają. W Genewie podobno pokażą kilka nowych aut elektrycznych, czytałem ostatnio, że pojawi się e-siv koreańskiej produkcji. Wieć im więcej takich aut będzie promowanych to zacznie ich więcej po drogach jeździć.
r
rem
CO2 leci do atmosfery przy produkcji akumulatorów do tych "ekologicznych" szkaradków.
Pokażcie zdjęcia z kopalni neodymu i dewastację całej okolicy.
Ściema, a nie pro-ekologia.
@Filu
Dotacje? A za co ? Bo ktoś sobie chce kupić takie auto, to Państwo mam Mu dopłacić??
H
Htur
Co to znaczy "w dobrym stylu"?
F
Filu
Za granicą prawie każdy kraj ma dopłaty do elektryków, często nie małe. Dopóki rząd się nie obudzi i nie obniży podatków lub dotacji to nadal sprzedaż będzie na takim poziomie. Żadne kiepskie artykuły na to nie pomogą. E-golfa w UK można kupić 20% taniej niż u nas.
Dodaj ogłoszenie