Ekstraliga rugby. Koszulka, krawat, znaczek, a nawet piwo - marketingowa i promocyjna ofensywa Ogniwa Sopot

Adam Mauks
Adam Mauks
Do tej pory gadżety sportowe były domeną klubów piłkarskich. To one nadawały ton promocyjno-marketingowej ofensywie klubów sportowych. Teraz dołączają do niej takie kluby rugby jak np. Ogniwo Sopot.

Koszulki, czapeczki, szaliki - to tylko niektóre z atrybutów kibicowskich. Tych najbardziej rozpoznawalnych. Od lat duże pieniądze zarabiają na tym znane kluby piłkarskie. W ich ślady jakiś czas temu poszły także polskie kluby, zwłaszcza te w ekstraklasie. Zrozumiały, że prawie każdy kibic chce mieć w domu choćby jeden gadżet, klubu z którym się identyfikuje. Jeśli do tego dodamy spore grono kolekcjonerów sportowych pamiątek to obszar ludzi zainteresowanych takimi rzeczami robi się coraz większy.

Oczywiście, nie wszystkie klubu wypuszczają na rynek towar godny uwagi. Nie wszyscy potrafią wykorzystać lokalny potencjał, charakterystyczne znaki związane z klubem, ich historię. Na pewno nie wszystkie tego rodzaju oferty są warte zainteresowania i pieniędzy kibica, ale tych z biegiem czasu jest coraz mniej.

Jedna z ciekawszych ofert klubowych od niedawna prezentuje Ogniwo Sopot. Nie byłoby w tym nic szczególnego, gdyby nie to, że sopocki klub to rugby. Do tej pory ten obszar sportowy pod względem marketingowo-promocyjnym był zdecydowanie niszowy. Ogniwo jakiś czas temu zrozumiało, że warto zadbać o kibica i nawet jeśli, w tej chwili, nie przynosi to wielkich korzyści klubowemu budżetowi, to jest to tylko kwestią czasu. Oferta sklepu kibica jest w tej chwili jednym z cennych elementów budowania klubowej tożsamości, zainteresowania mieszkańców Sopotu i rugbowej wspólnoty Ogniwa.

Kibic rugby czy kolekcjoner sportowych pamiątek może na oficjalnej stronie klubu kupić np: klubową koszulkę, w której swoje mecze rozgrywają rugbiści Ogniwa, lidera polskiej ekstraligi rugby. Oprócz niej są do kupienia t-shirty, znaczki klubowe w formie wpinki do marynarki czy kurtki, naklejki z logo klubu, klubowy krawat, a nawet magnes na lodówkę. Sopockie Ogniwo, tak jak wiele renomowanych europejskich klubów rugby i nie tylko, wypuściło już na rynek oficjalne piwo "Trzecia połowa", które nazwą nawiązuje do zwyczaju wspólnego biesiadowania po meczu rugby. Kilka dni temu na klubowym profilu Ogniwa można było wygrać efektowny zegarek z logo klubu. Warunkiem było wytypowanie wyniku meczu Ogniwa z Budowlanymi Lublin. Nagroda godna wyzwania. To wszystko sprzyja reklamie klubu i identyfikacji z nim kibiców.
W tym roku przypada 55. rocznica powstania sekcji rugby w Ogniwie Sopot. Z tej okazji klub przygotowuje m.in. okolicznościowy proporczyk. Klubowe gadżety można kupić w sklepie internetowym na oficjalnej stronie Ogniwa Sopot, biurze klubu i sklepie Bimbeer.

Polacy najaktywniejsi w Europie

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie