Co zrobić, aby rachunki za telefon przychodziły na moją skrzynkę mailową?
Klienci zainteresowani otrzymaniem elektronicznego rachunku powinni złożyć pisemne zamówienie w salonie lub punkcie sprzedaży TP bądź wysłać pocztą na adres: Telekomunikacja Polska, ul. Bażantów 35, 40-668 Katowice. TP będzie wysyłać e-faktury w formacie PDF na adres mailowy wskazany przez Klienta.
Mieszkam w Pomlewie na Kaszubach. Od kilku lat staram się w TP o podłączenie neostrady. Otrzymuję odpowiedź, że teraz nie ma tam możliwości technicznych do świadczenia tej usługi. Czy coś się zmieni w tej sprawie w najbliższym czasie?
Aby móc korzystać z neostrady, spełnionych musi być kilka warunków. Po pierwsze, muszą być wolne porty ADSL w centrali, nie może też być zbyt dużej odległości między miejscem instalacji telefonu a centralą. W Pana sytuacji polecam skorzystanie z CDMA - radiowego dostępu do internetu. Jego cena jest porównywalna z ceną za dostęp do neostrady. Dzięki CDMA chcemy zaoferować internet wszystkim, którzy do tej pory nie mogli z niego korzystać, szczególnie na terenach trudno dostępnych.
Po raz pierwszy nie otrzymałem rachunku za telefon na czas. W zeszłym tygodniu minął termin płatności. Co zrobić w takiej sytuacji?
Jeśli z jakiejś przyczyny Poczta Polska nie dostarczyła Panu w terminie faktury za telefon, powinien Pan zadzwonić na Błękitną Linię, gdzie można sprawdzić stan swojego konta i wysokość ostatniego rachunku. Rachunek można uregulować w dowolnej formie, np. poprzez przelew internetowy. Istotne, żeby w tytule wpłaty napisać swoje imię, nazwisko, adres oraz nr telefonu, a także informację, jakiego miesiąca dotyczy opłata. Wysokość faktury można też sprawdzić poprzez stronę Telekomunikacji Polskiej www.tp.pl po uprzednim założeniu osobistego konta na tej stronie i zalogowaniu się. Aby korzystać z konta w TP, należy aktywować numer PIN. W tym celu należy skontaktować się z doradcą Błękitnej Linii TP 9393.
Jak przenieść telefon z zachowaniem numeru?
Aby przenieść numer w ramach sieci TP, należy udać się do najbliższego salonu TP i wypełnić specjalny formularz. Można też wysłać taki formularz pocztą na adres korespondencyjny, dostępny na każdym rachunku telefonicznym. Przeniesienia realizowane są średnio w ciągu 21 dni. Koszt przeniesienia telefonu z zachowaniem numeru wynosi 61 zł.
Kto ma prawo do ulg i jakich?
Ulgi przysługują osobom, które znajdują się w trudnej sytuacji ekonomicznej i otrzymują świadczenia finansowe z ośrodków pomocy społecznej. Mogą skorzystać z planu przygotowanego specjalnie dla nich. To "plan tp przyjazny". Abonament wynosi 18,30 zł. Aby skorzystać z tej oferty, trzeba złożyć zamówienie i bon poświadczony przez ośrodek pomocy społecznej o pobieraniu świadczenia pieniężnego (pomocy finansowej) w formie zasiłku stałego. W ramach abonamentu Klient otrzymuje 30 minut darmowych połączeń do krajowych sieci stacjonarnych rozliczanych z dokładnością co do sekundy. Klient korzystający z tego abonamentu może zamówić neostradę w dowolnej opcji. TP oferuje ulgi dla osób niepełnosprawnych. 50 proc. ulgę w opłacie abonamentowej otrzymuje się na podstawie orzeczeń o stopniu niepełnosprawności, wydawanych przez Powiatowy lub Wojewódzki Zespół Orzekający o Stopniu Niepełnosprawności. Ulgi przyznajemy na podstawie orzeczeń stopnia niepełnosprawności w związku z chorobą wzroku (symbol 04-O) oraz znacznego lub umiarkowanego stopnia zaburzenia głosu, mowy i choroby słuchu (symbol 03-L).
Rabat może otrzymać osoba niepełnosprawna lub jej prawny opiekun w razie stałego lub czasowego zamieszkiwania opiekuna prawnego razem z osobą niepełnosprawną.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?