Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

"Dziennik Bałtycki" o edukacji. Specjalna konferencja poprzedziła rozdanie nagród [wideo,zdjęcia]

MJAN, wideo Przemek Świderski
Konferencja edukacyjna przygotowana dla laureatów plebiscytu „Nauczyciel na medal” bezpośrednio poprzedziła rozdanie nagród dla zwycięskich nauczycieli naszego konkursu. Odbyła się we wtorek w sali kameralnej Filharmonii Bałtyckiej w Gdańsku i cieszyła się dużym zainteresowaniem.

Jako pierwszy wystąpił Bogusław Kaczmarek, szef marketingu „Dziennika Bałtyckiego”, który przekonywał, że media społecznościowe mogą być świetnym narzędziem w pracy z uczniami. Zachęcał też nauczycieli do tego, by zakładali zawodowe profile na facebooku. - Pierwszym przykazaniem nauczyciela, który chce funkcjonować w mediach społecznościowych to przykazanie dotyczące profilu. Jeżeli jesteśmy nauczycielem, to powinniśmy mieć dedykowany profil związany z naszą działalnością. Zdjęcie profilowe powinno być oficjalne, w profilu powinniśmy opisać o sobie to, co związane jest z naszą działalnością zawodową, Profil nauczyciela z pewnością nie powinien być miejscem, w którym pokazuje siebie w sytuacjach prywatnych – radził szef naszego marketingu.

Bogusław Kaczmarek podpowiedział też, co nauczyciel powinien na swoim profilu udostępniać. - Powinny być to informacje związane z jego nauczycielską działalnością, ciekawe artykuły z internetu, ciekawe publikacje, powinien też dokumentować swój udział w różnego rodzaju wydarzeniach związanych z edukacją. A zanim założymy taki profil, poinformujmy uczniów i ich rodziców, że chcemy zacząć tego typu działalność.


Zobacz koniecznie: Gala plebiscytu "Nauczyciel na medal". Najlepsi nauczyciele nagrodzeni [zdjęcia]

Z kolei o projekcie Junior Media - edukacyjnym projekcie dzienników regionalnych Polska Press Grupy skierowanym do szkół, uczniów i nauczycieli opowiadał Wiktor Pilarczyk, prezes Polska Press o. Gdańsk. Imponujące były liczby, które przedstawił. Okazuje się, że w ramach Junior Media działa już 140 uczniowskich gazetek.
- Kilka lat temu pomyśleliśmy: „Zwróćmy się do młodych ludzi, zróbmy coś, co będzie naszą misją jako firmy mediowej. Stwórzmy coś, co da dzieciom możliwość tworzenia odpowiedzialności przekazu informacji”. Tak powstał projekt Junior Lab w ramach projektu Junior Media – tłumaczył Wiktor Pilarczyk. - Dzięki Junior Media uczymy pewnego warsztatu. Zachęcamy dzieci i młodzież do czytania i wydawania własnych gazet w szkole. Stworzyliśmy specjalną aplikację, specjalne oprogramowanie do tworzenia gazet i publikowania ich w formie pdf lub wydrukowania.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki