PESA zaproponowała tramwaje typu JAZZ DUO 128NG, których już pięć jeździ po gdańskich torach. Stadler natomiast chce dostarczyć pojazdy Tramino, które kursują w Olsztynie i Poznaniu. Minimalnie wyższa okazała się oferta Stadlera - 144 514 720 zł, przy 143 878 020 zł od PESY.
- W tej chwili trwa sprawdzanie i ocena ofert. Pod uwagę będą brane cena (60 proc.) i rozwiązania techniczne (40proc.) - informuje Alicja Mongird, rzecznik GAiT.
Gdańsk kupi 15 nowych tramwajów
Nowe gdańskie tramwaje będą dwukierunkowe, całkowicie niskopodłogowe i klimatyzowane. Ich długość nie może przekraczać 32,5 m. Skład pomieści 200 pasażerów, w tym co najmniej 28 na miejscach siedzących. Pojazdy będą wyposażone w ręcznie sterowane platformy dla osób niepełnosprawnych, dla których (oraz wózków dziecięcych) wyznaczona będzie powierzchnia wewnątrz składu. W trosce o osoby niewidome wszystkie przyciski w tramwaju będą opisane w alfabecie Braille'a. W każdym pojeździe znajdzie się też w defibrylator AED, monitoring i system informacji pasażerskiej oraz porty USB do ładowanie telefonów i urządzeń mobilnych. Zupełną tramwajową nowością w skali kraju będzie też wieszak rowerowy.
Komfortowe warunki oprócz pasażerów nowe pojazdy zapewnią także motorniczym. Bardziej ergonomiczny pulpit, chłodziarka na napoje, gniazdo USB czy czujnik dymu papierosowego, który wykrywać będzie palących w pojeździe, to tylko niektóre z nowinek.
Finansowanie zakupu tych pojazdów zapewnione jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej etap IVa, który obejmuje też budowę tras Nowa Bulońska Północna i Nowa Warszawska.
Zgodnie z planami władz, nowe tramwaje dotrą do Gdańska w trzech partiach po 5 pojazdów, ostatnia jesienią przyszłego roku.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?