Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwie oferty na dzierżawę terenów obecnego BCT i tymczasowego terminala offshore

MT
mat. prasowe
Dwie oferty od firm zainteresowanych prowadzeniem przeładunków kontenerów wpłynęły do Portu Gdynia. Przetarg dotyczy dzierżawy obecnych terenów BCT i dodatkowych przeznaczonych od tymczasowy terminal offshore.

Obaj oferenci działają już w gdyńskim porcie. Pierwszy to Gdynia Container Terminal działający tuż obok, należący do spółki Hutchison w Chinach. Drugim jest obecny dzierżawca BCT czyli International Container Terminal Services z siedzibą na Filipinach.

Oferty zostaną przeanalizowane, a następnie odbędą się negocjacje. Prawdopodobny termin wyboru zwycięzcy przetargu to koniec pierwszego kwartały bieżącego roku.

- Przeznaczeniem terminala będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów, prowadzenia Tymczasowego Tetminalu Instalacyjnego morskich farm wiatrowych: rozładunek, składowanie, wstępny montaż, załadunek komponentów morskich turbin wiatrowych do montażu, z wyłączeniem przeładunku i składowania: ładunków masowych luzem, złomu i innych rodzajów odpadów oraz prowadzenia działalności stoczniowej (budowa, przebudowa, remonty, likwidacja statków i innych obiektów pływających lub ich segmentów/ części) - można przeczytać w ogłoszeniu przetargowym.

Inwestor obejmie w dzierżawę teren o powierzchni 66 hektarów. Zalicza się do niego teren obecnego BCT oraz dodatkowy, przeznaczony pod tymczasowy terminal służący do obsługi transportu i montażu elementów morskich fam wiatrowych budowanych na Bałtyku.

Obecny dzierżawca, czyli International Container Terminal Services, zgodnie z umową może prowadzić działalność do połowy 2023 roku.

Wyłonienie inwestora będzie miało strategiczne znaczenie nie tylko dla przeładunków kontenerów, ale także dla programu budowy energetyki morskiej, w którym Gdynia ma odgrywać rolę głównego portu obsługującego morskie inwestycje.

Filipiński ICTSI w 2003 roku przejął BCT i uzyskał koncesję przyznaną przez władze portu w Gdyni, zezwalającą na rozwój, działanie i zarządzanie terminalem kontenerowym w Gdyni. Koncesja obejmuje okres 20 lat. ICTSI zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem oraz obsługą portów i terminali kontenerowych na całym świecie. Został założony w grudniu 1987 na Filipinach.

CK Hutchison Holdings z Hongkongu poprzez HPH Group jest właścicielem Gdynia Container Terminal, który rozpoczął działalność w 2006 roku. W marcu 2009 r. ukończono jedną z faz II etapu budowy, dzięki czemu podwoiła się dotychczasowa zdolność przeładunkowa terminalu. W wyniku rozbudowy terminal między innymi osiągnął zdolność przeładunkową wynoszącą ponad 630 tys. TEU.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki