Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dwa tory do Trójmiasta. Prędkość przejazdu nawet do 200km/h

Redakcja
Zakończyły się prace nad dokumentacją przedprojektową dla modernizacji linii 202 od Gdyni Chyloni, przez Słupsk do Kobylnicy - poinformował portal runek-kolejowy.pl. Na całym odcinku powstaną dwa tory, a ich geometria ma uwzględniać możliwość jazdy z prędkością nawet do 200 km/h.
Zakończyły się prace nad dokumentacją przedprojektową dla modernizacji linii 202 od Gdyni Chyloni, przez Słupsk do Kobylnicy - poinformował portal runek-kolejowy.pl. Na całym odcinku powstaną dwa tory, a ich geometria ma uwzględniać możliwość jazdy z prędkością nawet do 200 km/h. Archiwum
Zakończyły się prace nad dokumentacją przedprojektową dla modernizacji linii 202 od Gdyni Chyloni, przez Słupsk do Kobylnicy - poinformował portal runek-kolejowy.pl. Na całym odcinku powstaną dwa tory, a ich geometria ma uwzględniać możliwość jazdy z prędkością nawet do 200 km/h.

Przebudowę podzielono na etapy. Na pierwszym odcinku między Gdynią Chylonią a Wejherowem zostaną przebudowane istniejące tory, a między Redą a Wejherowem powstanie dodatkowa nitka dla ruchu aglomeracyjnego z myślą o SKM Trójmiasto. Prędkość przejazdu została wyznaczona tu na 160 km/h. Co więcej dla stacji Reda opracowany ma zostać dodatkowy wariant układu torowego, który ma w przyszłości wydłużyć relacje z Helu i Władysławowa do Gdańska Śródmieścia, po torach SKM. Od Wejherowa wybudowany zostanie drugi tor szlakowy. Pociągi będą mogły poruszać się tu z prędkością 160 km/h a dalej nawet 200 km/h do stacji w Lęborku.

- Odcinek trzeci był tym, na temat którego dyskutowano najdłużej - zauważa Michał Szymajda z portalu rynek-kolejowy.pl. - Będzie on realizowany w wariancie dwutorowym, jednak na niektórych odcinkach stary tor pozostanie na swoim miejscu, bez podniesienia jego parametrów (prędkości do 120 km/h dop. red). Budowa dodatkowego toru wraz z miejscową przebudową toru istniejącego na odcinkach odbędzie się na odcinkach Lębork – Pogorzelice, Pogorzelice – Potęgowo, Damnica – Jezierzyce Słupskie – Słupsk. Natomiast odcinek Potęgowo – Damnica zostanie w całości przebudowany na dwutorowy.

Ostatni podcinek między Słupskiem a Kobylnicą powinien zostać przystosowany do prędkości 160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych. Jak zauważają specjaliści podniesienie prędkości szlakowej wpisuje się w nową politykę PKP PLK. Władze spółki zapowiedziały, że tam gdzie to możliwe, będą projektowane linie nie na 160 km/h, lecz na 200 km/h właśnie.

ZOBACZ TAKŻE: Pendolino na testach w Słupsku

Przeczytaj także na GP24

gp24

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Dwa tory do Trójmiasta. Prędkość przejazdu nawet do 200km/h - Głos Pomorza

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki