Przypomnijmy, że dokończenie obwodnicy S6 Koszalin - Sianów sprawiłoby, że zniknąłby jeden z poważniejszych problemów komunikacyjnych w mieście. Wiele zmieniło przecież zamknięcie wiaduktu na al. Monte Cassino. To m.in. tędy biegnie tranzyt. Przymusowe przekierowanie ruchu na inne ulice, sprawiło, że w tych częściach miasta tworzą się korki oraz szybciej pogarsza się stan nawierzchni.
Zobacz także Budowa drogi S6 na Pomorzu (GDDKiA)
- Do końca tego roku planujemy ogłosić postępowanie przetargowe na niedokończonym odcinku, bo zakończyliśmy prace nad zaktualizowanym projektem budowlanym obwodnicy - powiedział Mateusz Grzeszczuk, główny specjalista ds. komunikacji społecznej ze szczecińskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad.
- Aktualnie trwa opracowywanie dokumentacji. Zdecydowaliśmy też, że będziemy budować estakadę nad linią kolejową w okolicach Gorzebądzia, by uniknąć prac gruntowych. Nie chcemy ingerować w skomplikowane warunki gruntowe, które tam występują, w różne warstwy wodonośne. I bez tego budowa będzie odbywać się w specyficznych warunkach, z uwzględnieniem tych geologicznych trudności - dodał.
Trzeba będzie jednak uzbroić się w cierpliwość, bo końca realizacji obwodnicy spodziewać się należy dopiero w 2023 roku. Przypomnijmy, to około 8-kilometrowy odcinek, na którym trzy lata temu odkryto poważne problemy z podłożem.
Wciąż na realizację czeka także 45-kilometrowy odcinek ekspresówki Sianów-Słupsk. W trzecim kwartale 2021 r. planowe jest ogłoszenie postępowania przetargowego, a planowane zakończenie prac przewidziano na 2025 r.
W przypadku drogi S11, a konkretnie odcinka między Koszalinem, a Bobolicami (około 40 km), to trwa przygotowywanie projektów. Są już na zaawansowanym etapie, jak informuje GDDKiA. Trwają uzgodnienia z samorządami, dostawcami sieci. - To bardzo szczegółowa dokumentacja - powiedział Grzeszczuk.
- Harmonogram zakłada, że na początku przyszłego roku otrzymamy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (tzw. ZRID). Jeśli wszystko dobrze pójdzie, to w trzecim kwartale 2021 wykonawcy będą mogli przystąpić do robót. To naturalnie wiąże się wcześniej z procedurą wyceny nieruchomości i wypłaty odszkodowań na mocy specustawy, z rygorem natychmiastowej wykonalności - podkreślił rzecznik szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Sama podróż do Bobolic i dalej, Szczecinka, będzie się różniła od tzw. starej "jedenastki". Inny będzie m.in. dojazd i wyjazd z Koszalina od strony południowej. Nitka będzie wiodła m.in. w kierunku Niedalina, wzdłuż drogi wojewódzkiej nr 167. Kiedy będzie można przejechać nową S11? Planowana finalizacja inwestycji to druga połowa 2023 r.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?