Droga Czerwona w Gdyni na ostatniej prostej. Port podpisał porozumienie z miastem
– W podpisanym dziś porozumieniu o współpracy, Zarząd Morskiego Portu Gdynia i władze Mmasta zobowiązały się do ścisłej współpracy przy realizacji istotnych projektów inwestycyjnych – mówi Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
– Droga Czerwona jest niezwykle istotną inwestycją drogową i jedną z największych inwestycji w historii Portu Gdynia, wytycza nowe perspektywy o znaczeniu gospodarczym dla kraju, stymulując rozwój również Gdyni.
– Realizacja tej inwestycji wydaje się niezbędna nie tylko dla podniesienia zdolności konkurencyjnej Portu Gdynia, ale także rozwiązania problemów komunikacyjnych miasta, zważywszy na lokalizację portu w przestrzeni miejskiej.
– Nowelizacja ustawy o portach i przystaniach morskich wprowadziła zmiany w ustawie o drogach publicznych, co umożliwia wybudowanie Drogi Czerwonej do Portu Gdynia i wyeliminowanie ciężkiego tranzytu z centrum miasta.
Droga Czerwona. Gdzie będzie przebiegała?
Droga Czerwona zapewni bezpośrednie połączenie Portu Gdynia z siecią dróg krajowych, w tym z trasą ekspresową S6. Nowy dwujezdniowy odcinek poprowadzi od Portu Gdynia do skrzyżowania ul. Morskiej z Obwodnicą Trójmiasta i ma zastąpić remontowaną Estakadę Kwiatkowskiego.
Inwestycja poprawi dostępność portu od strony lądu, a tym samym zwiększy jego możliwości przeładunkowe.
– To nie tylko połączenie Europa-Polska-port. Droga Czerwona umożliwi rozwój terenów znajdujących się w bezpośrednio sąsiadującym z nią obszarze – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
– Zapewni także dostęp do projektowanej Doliny Logistycznej objętej już granicami administracyjnymi Portu Gdynia o powierzchni ponad 260 ha oraz lokalizowanego na jej obszarze Parkingu Centralnego i innych usług związanych z działalnością Portu Gdynia.
– Dodatkowo, zwiększy separację portowego ruchu drogowego od ruchu miejskiego, tym samym przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz usprawni funkcjonowanie pojazdów komunikacji zbiorowej.
– Droga Czerwona jest niezbędna dla zapewnienia dostępu do Portu Gdynia, a także usprawnienia dostępności komunikacyjnej miasta Gdyni i województwa pomorskiego – dodaje Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
– Dzisiejsze porozumienie to dowód, iż mówimy w tej sprawie jednym głosem. Porozumienie pokazuje, jak konkretnie ma wyglądać ostatnia, gdyńska mila łącząca kraj z granicą państwa. Jest też naszą ostatnia milą przed rozpoczęciem prac na szczeblu centralnym.
Droga Czerwona. Jakie korzyści?
Dostępność transportowa portów od strony zaplecza, np. możliwość dowozu ładunków z zaplecza do portów oraz wywozu ładunków przybyłych do portów drogą morską, to jeden z najważniejszych czynników konkurencyjności portów morskich na świecie.
– W rozwoju portów morskich niezwykle ważne jest zapewnienie bezpiecznego dostępu do terminali, zarówno od strony morza, jak też lądu. Oprócz dostępu kolejowego, w Gdyni ogromne znaczenie ma budowa tzw. Drogi Czerwonej. Port Gdynia to kluczowy węzeł komunikacyjny transeuropejskiej sieci TEN-T.
– Dzisiejsze uzgodnienie z miastem Gdynia co do przebiegu Drogi Czerwonej w jej administracyjnych granicach, przybliża nas do realizacji tej strategicznej inwestycji, zarówno dla Portu Gdynia jak i miasta. Droga zapewni bezpieczny i bezkolizyjny transport do i z portu – powiedział Jacek Sadaj, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Jak podkreślają przedstawiciele Portu Gdynia, Droga Czerwona ro również szansa na dynamiczny rozwój branży logistycznej, a także powstanie wielu miejsc pracy w województwie pomorskim.
O biznesie i dla biznesu
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Rozsypano gnojówkę przed Urzędem Wojewódzkim w Poznaniu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?