reklama

Dotychczasowego prezesa spółki Nextbike Polska Roberta Lecha zastąpił związany z firmą od 2013 r. Paweł Orłowski

Maciej PietrzakZaktualizowano 
Przemysław Świderski
Oficjalnym powodem roszady są niesatysfakcjonujące akcjonariuszy spółki zyski. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że zmiana ma związek także z problemami z działaniem Mevo.

Rada nadzorcza największej w Polsce firmy zajmującej się systemami rowerów publicznych na początku tygodnia odwołała ze stanowiska prezesa Roberta Lecha. Nowym szefem spółki został Paweł Orłowski, założyciel i wieloletni menedżer spółki Larq, czyli większościowego akcjonariusza Nextbike.

Czytaj także

- Obecnie Nextbike Polska jest liderem rynkowym, który w tym roku zarządzać będzie flotą ok. 24 tys. rowerów. Spółka ma na koncie uruchomienie pierwszego systemu zagranicznego w fińskim mieście Turku i wdrożenie największego systemu finansowanego komercyjnie dla PKN Orlen. Zarządzamy pierwszym w Polsce regionalnym systemem bike-train-bike „Rowerowe Łódzkie” i realizujemy największy w Europie system rowerowy w całości składający się z rowerów IV generacji wspomaganych elektrycznie - Mevo. Sukces biznesowy Nextbike Polska nie przekładał się jednak ostatnio na wyniki operacyjne spółki. Miniony rok nie był dla akcjonariuszy satysfakcjonujący pod kątem osiągniętych wyników finansowych. Dlatego też podjąłem się wyzwania przejęcia zarządzania spółką - mówił Paweł Orłowski po objęciu stanowiska.

I etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował! W 1...

Z perspektywy Pomorza doniesienia o zmianie w szefostwie Nextbike’a są interesujące przede wszystkim ze względu na to, że zbiegły się w czasie z pełną niedociągnięć inauguracją pomorskiego systemu roweru metropolitalnego Mevo. Już od ponad tygodnia wstrzymane są w nim wszelkie płatności. Oznacza to, że z rowerów nie mogą skorzystać nowi użytkownicy, a dotychczasowi nie mają możliwości doładowania swoich kont.

Czytaj także

Problemów spowodowanych ogromną, rekordową w skali kraju popularnością rowerów Mevo jest jednak dużo więcej. W ostatnich dniach informowaliśmy o tym, że do ich rozwiązania oficjalnie wezwał Nextbike zamawiający system Mevo Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot.

Uwagi - poza kwestią przywrócenia płatności - dotyczą też unormowania sprawy ładowania baterii w rowerach, skrócenia czasu naprawy uszkodzonych pojazdów czy lepszej ich relokacji.

Pewne jest, że OMG-G-S nałoży na Nextbike kolejne kary umowne (dotychczas 900 tys. zł za spóźnienie I etapu systemu), ich wysokość jest jednak niewiadomą.

Start roweru metropolitalnego w 14 pomorskich gminach:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 3

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Co ?! znowu kolega !!! podobnie jak większość dziwnych przetargów

G
Gość
, Gość:

Do tych rowerów powinien być podpięty samolot OLT EXPRES , zawsze byłby to progres w porównaniu do "burłactwa" z poprzednich lat w wykonaniu gdańskich prominentów. Wielu z dzisiejszych rowerzystów wystąpiło w ładnych żółtych kurtkach. Na promocji rowerów MEVO tylko Bolka zabrakło.

Co ma Mevo do OLT express? O jakim Bolku piszesz? Chyba coś Ci się pomieszało. Lepiej wyjdź na spacer. Świeże powietrze dobrze Ci zrobi ;-)

G
Gość

Do tych rowerów powinien być podpięty samolot OLT EXPRES , zawsze byłby to progres w porównaniu do "burłactwa" z poprzednich lat w wykonaniu gdańskich prominentów. Wielu z dzisiejszych rowerzystów wystąpiło w ładnych żółtych kurtkach. Na promocji rowerów MEVO tylko Bolka zabrakło.

Dodaj ogłoszenie