Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Domaga się korekty faktury

Edyta Okoniewska
Zegar w liczniku był wadliwy - tak wykazała ekspertyza. Jednak Czytelniczka wciąż ma problem z Energą

Miała być korekta zawyżonej faktury za zużytą energię, jednak jak dotąd nic takiego się nie stało. Nasza Czytelniczka wciąż boryka się z problemami z Energą.

- W lutym otrzymałam informację, że Energa dokona korekty zawyżonej faktury na kwotę 540 zł - informuje nasza Czytelniczka. - Jednak nic takiego nie nastąpiło, a my wciąż mamy problem.

O sprawie pisaliśmy przed kilkoma tygodniami. Przypomnijmy, że mieszkanka naszego powiatu miała zapłacić prawie 2,5 tys. zł za zużytą energię w ciągu zaledwie 38 dni. Okazało się, że zawyżona faktura była efektem wadliwego licznika. Urządzenie zostało oddane do ekspertyzy. - Wykonano ją w marcu, choć wnioskowałam o to w listopadzie - dodaje nasza Czytelniczka. - Badanie potwierdziło, że zegar działał wadliwie, natomiast sam licznik był dobry. Teraz kiedy mamy prawidłowo działające urządzenie wiemy, że przez cały rok płaciliśmy zawyżone rachunki.

Po licznych interwencjach ze strony naszych Czytelników, Energa zapewniała, że dokona korekty.

- Złożyłam kilkanaście reklamacji za pośrednictwem eBOK i kolejne tyle przez infolinię - mówi nasza Czytelniczka. - W jednym z pism poinformowano mnie, że dokonano korekty na kwotę 540 zł, jednak kompletnie nie rozumiem, z czego wynika akurat taka kwota, skoro zawyżony rachunek wynosił 2,5 tys. zł. Poza tym, jak dotąd nie skorygowano nawet tych 540 zł. Dalej składałam reklamacje za pośrednictwem strony eBOK. Jednak za każdym razem z automatu otrzymywałam informację zwrotną, że moje zgłoszenie zostało przyjęte w systemie. Jest natomiast różnica między zgłoszeniem, na którego rozpatrzenie firma ma 30 dni, a reklamacją, którą trzeba wyjaśnić w ciągu 14 dni. Dopiero przed kilkoma dniami moja sprawa trafiła do konkretnej osoby i po raz kolejny musimy czekać na wyjaśnienie.

- Firma dokonała korekty i wyjaśniła sprawę w marcu - informuje Jakub Dusza z biura prasowego grupy Energa. - Klientka kwestionuje jednak wysokość dokonanej korekty i oczekuje dalszego obniżenia płatności, do czego według firmy nie ma już dalszych podstaw. Firma zweryfikowała wcześniejsze błędne rozliczenia, a klientka została obciążona za rzeczywiście zużytą przez siebie energię według najkorzystniejszych dla niej stawek. Dodam, że klient sam decyduje czy dokonuje reklamacji czy zgłoszenia, wypełniając formularz na stronie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki