Do 15 czerwca w Biurze Rozwoju Gdańska wyłożony jest projekt miejscowego planu dla części Nowego Portu

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Do końca czerwca mieszkańcy mogą składać uwagi do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu wzdłuż ul. Oliwskiej w Nowym Porcie, w miejscu funkcjonowania dawnego dworca. Dopuszczona w planie możliwość zabudowy mieszkaniowej i usługowej ma przyczynić się do uatrakcyjnienia obszaru, a utworzenie ciągów pieszo-rowerowych do większej integracji z Brzeźnem.

Realizacja bulwaru miejskiego, ożywienie inwestycyjne zaniedbanego terenu oraz wprowadzenie nowej zabudowy mieszkaniowej – to najważniejsze założenia nowego planu zagospodarowania przestrzennego dla rejonu ulicy Oliwskiej oraz nieistniejącego dworca kolejowego Nowy Port. Decyzję w sprawie przystąpienia do jego sporządzenia podjęła w czerwcu 2019 r. Rada Miasta Gdańska. Od momentu zlikwidowania stacji końcowej Szybkiej Kolei Miejskiej w 2002 r., teren na skraju ul. Podjazd ulegał coraz większej dewastacji.

- Projekt planu umożliwia realizację miejskiej zieleni urządzonej ogólnodostępnej wraz z niewielkim budynkiem obsługującym użytkowników zieleni, a także nieznaczne zwiększenie potencjału inwestycyjnego terenu poprzez umożliwienie realizacji nowych budynków mieszkalnych i usługowych wzdłuż ul. Oliwskiej oraz w miejscu dawnego dworca – informuje Agnieszka Siedlecka z Zespół Komunikacji Społecznej Biura Rozwoju Gdańska.

Lepsze powiązania pieszo-rowerowe

Zgodnie z projektem wąski pas w śladzie dawnej linii kolejowej zostałby przeznaczony na teren miejskiej zieleni urządzonej zapewniając mieszkańcom oraz turystom komfort przemieszczania się pomiędzy Brzeźnem i Nowym Portem.

- W ramach tego terenu wskazany jest ciąg pieszo-rowerowy od skrzyżowania ul. Oliwskiej z ul. Przemysłową prowadzony po dawnych torach kolejowych do wysokości ul. Blizowej, który łączy się z ul. Podjazd oraz ciąg pieszy, prowadzony wzdłuż północnej granicy terenu – tłumaczyła projektantka Monika Thurau, podczas spotkania z mieszkańcami w ramach dyskusji publicznej przed uchwaleniem planu.

Pozostała część terenu miałaby zostać przeznaczona na zabudowę mieszkaniowo-usługową, za wyjątkiem jednej działki znajdującej się najbliższej Kanału Portowego, zarezerwowanej wyłącznie na usługi. Chodzi o możliwość postawienia na końcu ul. Podjazd budynku luźno nawiązującego do dworca kolejowego działającego tu przed wojną, w którym prowadzona byłaby działalność z zakresu gastronomii, turystyki, edukacji czy administracji.

Struktura właścicielska całego terenu jest skomplikowania. Znaczna część należy do gminy, spory obszar jest własnością Skarbu Państwa, w tym PKP czy Morskiej Agencji w Gdyni. Częściowo znajduje się także w rękach prywatnych.

Dopuszczalną wysokość zabudowy określono na 7, 11 oraz 13 m. W ostatnim przypadku chodzi o element nawiązujący do tradycji miejsca – istniejącej tu niegdyś latarni. Istotnym założeniem planu jest utrzymanie istniejących ciągów widokowych na Pomnik Obrońców Wybrzeża.

Projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko wyłożony jest do publicznego wglądu do 15 czerwca 2021 r. w Biurze Rozwoju Gdańska oraz na stronach internetowych BRG. Termin składania uwag mija 29 czerwca br.

Tak mogłyby wyglądać gdańskie falowce! Zobaczcie kultowe bud...

DOM I MIESZKANIE BEZ TAJEMNIC:

Wyjeżdżasz na wakacje? To musisz wiedzieć!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie