Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DCT zmienia nazwę na odpowiadającą ambicjom terminalu na Bałtyku. Teraz to Baltic Hub

MT
Przemyslaw Swiderski
DCT Gdańsk, największy i najszybciej rozwijający się kompleks kontenerowy w rejonie Morza Bałtyckiego ma nową nazwę – Baltic Hub.

Nowa nazwa ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe. Po zakończeniu budowy trzeciego nabrzeża głębokowodnego Baltic Hub stanie się jednym z największych hubów kontenerowych w Europie.

15 lat temu DCT zaczynał od jednego nabrzeża głębokowodnego i zdolności przeładunkowej, sięgającej 500 000 TEU, w 2021 roku stał się prawdziwym hubem na Bałtyku z dwoma głębokowodnymi nabrzeżami, które obsłużyły w ciągu roku ponad 2,09 mln TEU. W tej chwili Baltic Hub dysponuje nabrzeżami o łącznej długości 1 300 metrów, 14 suwnicami typu STS (ship-to-shore) oraz roczną przepustowością 2,7 mln TEU.

Ponadto Baltic Hub stał się bramą transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej z usługami, obejmującymi rynki śródlądowe, takimi jak Czechy, Słowacja, Węgry i Niemcy. To rezultat systematycznych, realizowanych na przestrzeni lat inwestycji, które w najbliższej przyszłości podniosą zdolność przeładunkową Baltic Hub na kolei z obecnych 750 000 do ponad miliona TEU.

Trzecie głębokowodne nabrzeże

Baltic Hub wkrótce rozpocznie budowę trzeciego terminalu (nabrzeża) głębokowodnego znanego jako T3. Dzięki tej inwestycji Baltic Hub stanie się jednym z największym kompleksów terminali kontenerowych w Europie, zdolnym do obsługi kontenerowców nowej generacji, przypływających na Bałtyk. Uruchomienie dodatkowego nabrzeża oznacza dalsze wspieranie gospodarki Polski, krajów Europy Środkowo-Wschodniej i bałtyckich, ich międzynarodowych rynków handlowych oraz znaczące wzbogacenie oferty usługowej, dostępnej dla klientów Baltic Hub i impuls do pozyskania nowych usług i sojuszy żeglugowych.

W ramach budowy T3, która zostanie zakończona do 2025 roku, powstanie głębokowodne nabrzeże o długości 717m, głębokości 17,5m oraz plac o powierzchni operacyjnej 36,5 ha. Projekt T3 obejmuje dodatkowo zakup 7 suwnic nabrzeżowych, zdolnych do obsługi największych statków na świecie oraz 20 półautomatycznych suwnic RMG pracujących na placu kontenerowym.

- To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę ze strony polskiego rządu - powiedział dyrektor Generalny Baltic Hub Charles Baker.

Od momentu powstania terminal dokonał kilku imponujących osiągnięć: obsłużył ponad 15 milionów TEU, 700 statków, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata, 6 000 pociągów i 600 000 ciężarówek rocznie. Baltic Hub jest również posiadaczem wielu imponujących rekordów: w 2019 roku jako pierwszy terminal na Morzu Bałtyckim obsłużył ponad 2 miliony TEU w jednym roku, a w lipcu 2021 roku pobił swój rekord TEU obsłużonych w jednym zawinięciu statku – 20 207 TEU. W listopadzie tego samego roku BH pobił również swój rekord, obsługując siedemdziesiąt statków w ciągu miesiąca.

„Jesteśmy niezwykle dumni z naszego terminalu i dajemy też jasno do zrozumienia, że dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary w nas i lojalności wobec nas wszystkich interesariuszy, klientów, kredytodawców, dostawców i społeczności lokalnych w ciągu tych 15 lat” – powiedział Charles Baker.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki