Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

DCT Gdańsk zakończył rozbudowę jednego z największych w Europie kolejowych terminali kontenerowych

MT
Przemysław Świderski
W ramach inwestycji, która rozpoczęła się w 2018 roku, a zakończyła w 2021 roku, wydłużono tory z 618 do 750 metrów. Dodatkowo bocznica kolejowa rozbudowana została z 4 do 7 torów. Ponadto zakupiono w pełni zelektryfikowane suwnice kolejowe RMG, a także uruchomiono system kamer OCR do rejestracji pociągów i kontenerów.

Dzięki temu DCT zwiększył swoje zdolności przeładunkowe na kolei do 750 tysięcy TEU.

- Już teraz możemy pochwalić się największym terminalem intermodalnym w Polsce oraz jednym z dziesięciu największych portowych terminali kolejowych w Europie, obsługującym ponad 5,5 tys. pociągów rocznie. Dzięki najnowszej modernizacji terminala, efektywnie podwoimy obecną przepustowość torów. Rozbudowana infrastruktura pozwoli naszym klientom na dostęp do jeszcze bardziej efektywnych usług kolejowych - powiedział Charles Baker, dyrektor generalny DCT.

Klienci będą mogli wygenerować znaczne oszczędności kosztów w porównaniu do innych portów w Europie Południowej lub Zachodniej, korzystając z krótszej trasy kolejowej pomiędzy DCT Gdańsk a krajami Europy Środkowej. Operator terminalu będzie współpracował z branżą w celu rozwoju usług intermodalnych do/z krajów i regionów sąsiadujących z Polską, które nie mają dostępu do morza, takich jak Czechy, Słowacja, Zachodnia Ukraina, czy Białoruś.

Zielona alternatywa dla rynków pozbawionych dostępu do morza

- Jesteśmy bezpośrednio reprezentowani na rynku czeskim i słowackim, co pozwala naszym południowym sąsiadom korzystać w pełni z możliwości spedycyjnych DCT. Dzięki konkurencyjnym czasom dostaw i rozbudowanym połączeniom kolejowym, gwarantujemy niższą emisję dwutlenku węgla na kontener w porównaniu z innymi portami europejskimi. Nasze doświadczenie i zakres usług dają klientom śródlądowym lepszą, tańszą i bardziej ekologiczną alternatywę dla przewozu towarów – kontynuuje Charles Baker.

Otwarcie rozbudowanego terminalu kolejowego jest istotnym krokiem w rozwoju DCT. Oprócz rozbudowy terminala, bramy wjazdowe do DCT zostały w pełni zautomatyzowane dzięki kamerom OCR. Wreszcie, zwiększono liczbę nowoczesnych suwnic nabrzeżowych na Terminalu 2 do ośmiu, powiększono plac składowy oraz zakupiono dodatkowy sprzęt do ich obsługi: 5 elektrycznych suwnic placowych typu Rubber Tyre Gantry.

Od momentu rozpoczęcia działalności w 2007 r., w DCT powstały dwa terminale – Terminal 1 i Terminal 2, o łącznej rocznej przepustowości wynoszącej 3 mln TEU. DCT był również pierwszym terminalem z bezpośrednimi połączeniami między Azją a Morzem Bałtyckim. Obecnie jest to jedyna polska i bałtycka destynacja dla największych statków na świecie, na trasach z Chin, Korei i innych krajów azjatyckich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki