Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Czy polskie firmy są gotowe na nową rewolucję przemysłową? Odpowiedź poznali uczestnicy GFKM Leadership Conference 2019

Natalia Grzybowska
Natalia Grzybowska
Za nami druga edycja konferencji z cyklu GFKM Leadership Conference: Wyzwania dla Biznesu 4.0, która odbyła się w Olivia Business Centre. Była to doskonała okazja do przyjrzenia się zagadnieniu przywództwa w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej oraz zwiększenie świadomości wyzwań, jakie się z nią wiążą.
Za nami druga edycja konferencji z cyklu GFKM Leadership Conference: Wyzwania dla Biznesu 4.0, która odbyła się w Olivia Business Centre. Była to doskonała okazja do przyjrzenia się zagadnieniu przywództwa w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej oraz zwiększenie świadomości wyzwań, jakie się z nią wiążą. Karolina Misztal
Jakie wyzwania stawia przed nami czwarta rewolucja przemysłowa? Czy polskie firmy są gotowe do wdrożenia Przemysłu 4.0? Jak zapewnić odpowiedni poziom świadomości w zakresie bezpieczeństwa informacji wśród personelu? To tylko przykładowe pytania, na które odpowiedzi szukali eksperci, naukowcy i praktycy biznesu podczas GFKM Leadership Conference 2019: Wyzwania dla Biznesu 4.0, która odbyła się w w Olivia Business Centre.

Za nami druga edycja konferencji z cyklu GFKM Leadership Conference: Wyzwania dla Biznesu 4.0, która odbyła się w Olivia Business Centre. Była to doskonała okazja do przyjrzenia się zagadnieniu przywództwa w kontekście czwartej rewolucji przemysłowej oraz zwiększenie świadomości wyzwań, jakie się z nią wiążą.

O rewolucjach przemysłowych mówiono na lekcjach historii. Pierwsza miała miejsce u schyłku XVIII wieku i zaowocowała produkcją mechaniczną wspomaganą siłą wody i pary wodnej. Charakterystycznym dla niej wynalazkiem było mechaniczne krosno tkackie. Druga, symbolicznie rozpoczynająca tzw. wiek elektryczności, zaowocowała wynalazkami takimi jak choćby linia produkcyjna. Trzecia rewolucja rozegrała się w latach 70 zeszłego wieku i określa się ją mianem rewolucji naukowo-technicznej. Charakteryzuje się rozwojem przemysłu wysokich technologii i cyfryzacją procesów produkcyjnych.

Dzisiejsza konferencja stanowiła unikalne połączenie najnowszej wiedzy i praktyki zarządzania, debaty i wymiany doświadczeń oraz prezentacji wyników badania Kompetencje menedżerów Industry 4.0.

Jak wiadomo, sztuczna inteligencja to nie produkt czy wynalazek. Jest bytem, którym także należy zarządzać. Wyniki badań opublikowanych na łamach „Harvard Business Review” pokazują, że zespoły łączące ludzi i sztuczną inteligencję okazują się o wiele bardziej produktywne niż te złożone z samych ludzi lub maszyn.

By nie zniknąć z rynku, firmy nie mogą zignorować zachodzących zmian, pozostając na dotychczasowym poziomie cyfryzacji. Najlepiej dowodzi tego historia firmy Nokia, która przeoczyła moment rozwoju smartfonów, przez co utraciła pozycję rynkowego lidera.

Wśród prelegentów znaleźli się najlepsi specjaliści w swoich dziedzinach, m.in. Tomasz Owczarek, specjalizujący się w coachingu i szkoleniach z przywództwa, który porwał zebranych, podchodząc do tematu z dużą dozą humoru. Prócz niego swoje prezentacje wygłosili Piotr Płoszajski, Monika Płocke, Natalia Lewandowska, Karol Wolski i wielu innych.

Konferencja ta skierowana była w szczególności do liderów, specjalistów HR, menedżerów wyższego i średniego szczebla oraz do wszystkich zainteresowanych przywództwem w kontekście cyfryzacji i związanych z nią zmian na rynku pracy.

Wszyscy ci, którzy nie zdążyli zapisać się na wydarzenie w Gdańsku, będą mieli szansę przyswoić te treści na konferencji w Katowicach, już 24 października.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kto musi dopłacić do podatków?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki