Czego brakuje Twojej stronie internetowej, aby wyświetlała się wyżej w Google?

Materiał informacyjny Performance Media
Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki i budowę pozytywnego wizerunku firmy
Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki i budowę pozytywnego wizerunku firmy shutterstock
Udostępnij:
Pozycja Twojej strony w wyszukiwarce internetowej jest zależna od wytycznych Google m.in.: jakości treści, tempa ładowania się witryny na komputerach i smartfonach czy odpowiedniej struktury. Dostosuj stronę do tych zaleceń przez pozycjonowanie i zyskaj wartościowych klientów.

Czy treść Twojej oferty jest wyczerpująca i atrakcyjna dla użytkowników?

Jeśli nie, to zwróć uwagę na kilka ważnych zasad tworzenia tekstów na stronę. Opisy produktów, usług musisz napisać zwięźle, logiczne i krótkimi zdaniami. Stosowanie długich zdań powoduje znużenie czytelnika i opuszczenie przez niego strony. Poza tym teksty ofertowe na stronie nie powinny być zbyt długie – kilkaset znaków na opis oraz kilka tysięcy znaków na rozbudowaną zakładkę wystarczy. Twoja oferta musi być ładnie skonstruowana – podzielona na akapity z nagłówkami (H1, H2 i H3). A co pisać w nagłówkach czy akapitach?

Same cechy produktu nie wystarczą. Klienci często sygnalizują, co chcą wiedzieć poza specyfikacją urządzenia czy walorami danego produktu. Informują o tym we frazach kluczowych, jakie wpisują w wyszukiwarkę Google. Dla przykładu są to frazy:

• ile kosztuje pozycjonowanie stron,

pozycjonowanie stron internetowych – co to,

• pozycjonowanie sklepów internetowych – gdzie szukać,

• pozycjonowanie lokalne, jak działa.

Stosując je w nagłówkach i w treści, udzielasz odpowiedzi na nurtujące pytania czy ważnych informacji. Pamiętaj, aby nie przesadzić z lokowaniem dużej ilości słów kluczowych. Od 2 do 5 fraz na nagłówek z 2 akapitami wystarczy.

Weź również pod uwagę potrzeby i problemy potencjalnego klienta. Nie wymieniaj tylko cech, ale także zalety płynące z zastosowania produktu lub usługi. Zastosuj język korzyści, który wygląda, jak w przykładzie poniżej.

Cechą suszarki jest regulacja siły i temperatury powietrza. Język korzyści dopełnia cechy.

Dzięki wielostopniowej regulacji zyskasz suchą i dobrze ułożoną fryzurę bez względu na długość i grubość włosów. Unikniesz zniszczenia struktury włosa, a sam proces będzie szybki i przyjemny. Koniec z przepaloną fryzurą i godzinami spędzonymi w łazience.

Czy Twoja strona internetowa posiada logiczną i intuicyjną strukturę?

Poza odpowiednimi opisami produktów czy treściami w innych zakładkach zadbaj o prawidłową (logiczną i intuicyjną) strukturę swojego serwisu. Strona powinna zostać podzielona na zakładki informujące o tym, kim jesteś, co robisz, jak, dla kogo i gdzie to wykonujesz. Stwórz nazwy zakładek tematycznych znane już użytkownikom, aby intuicyjnie wiedzieli, jakie informacje w nich znajdą (o mnie, portfolio, blog, oferta, kontakt – nazwy zakładek).

Intuicyjna struktura ułatwia poruszanie się użytkowników po stronie i ma duży wpływ na decyzję zakupową
Intuicyjna struktura ułatwia poruszanie się użytkowników po stronie i ma duży wpływ na decyzję zakupową

Zawsze używaj linków wewnętrznych powiązanych ze sobą tematem. Jeśli piszesz o konkretnej branży i dziedzinie, staraj się, aby linki prowadziły do miejsca powiązanego tematycznie. Do tego weź pod uwagę nawigację, mapę dojazdu do Ciebie i dane kontaktowe. Wszystkie te informacje ułóż w harmonijną całość. W ten sposób stworzysz przyjazny serwis dla klientów i algorytmów Google.

Dowiedz się więcej o SEO i pozycjonowaniu stron: https://performancemedia.pl/blog/seo-poradnik/

Dostosuj również swoją witrynę zarówno pod komputery, jak i na urządzenia mobilne. Jeśli masz stronę desktopową na komputery i mobilną np.: na tablety i smartfony, zweryfikuj, jak wyświetlają się po dodaniu tekstów, zdjęć lub nowych ofert.

Czy prowadzisz bloga firmowego?

Prowadzenie bloga firmowego to obecnie konieczność przynajmniej z kilku powodów. Głównym jest tworzenie prestiżu i zaufania do Twojej marki. Pisząc poradniki, artykuły specjalistyczne, tworząc wywiady z osobami znanymi w branży, zyskujesz w oczach klientów i budujesz wizerunek eksperta w swojej dziedzinie. Rodzi to zaufanie do brandu, co przekłada się na wzrost konwersji, czyli ilości wykonanych czynności na stronie przez klientów. Mowa jest o pobraniu gazetki, zamówieniu subskrypcji, zakupie towaru lub usługi.

Blog jest również miejscem, w którym możesz zamieszczać niemal nieskończoną ilość fraz kluczowych pomagających budować pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google. Właśnie dzięki nim powiążesz tematyczność strony z wynikami wyszukiwania. Klienci trafią nie tylko na Twój blog, ale także za pomocą linków wewnętrznych na strony produktowe czy promujące usługi. Tak właśnie zwiększysz ruch na stronie i w zakładkach sprzedażowych.

Czy inne strony internetowe linkują do Twojej witryny?

Nie tylko działania na Twojej stronie internetowej decydują o jej pozycji w wynikach wyszukiwania Google oraz dużym ruchu na stronie. Warto promować swój sklep również w mediach lokalnych czy ogólnopolskich. Twórz artykuły sponsorowane, umieszczaj w nich linki sponsorowane i kieruj w ten sposób ruch na swoją stronę. Jak to działa?

Dzięki publikacjom sponsorowanym w znanych mediach lokalnych czy portalach ogólnopolskich zyskujesz uwagę tysięcy użytkowników. Dzieje się tak, gdyż dobrej jakości artykuł tematyczny przyciągnie uwagę użytkownika portalu. Podczas czytania treści zauważy link i kliknie go, jeśli naprawdę tekst będzie niósł rozwiązanie jego problemu czy zaspokoi potrzebę np.: informacyjną. Link sponsorowany przeniesie użytkownika prosto na Twoją stronę albo bezpośrednio do zakładki produktowej.

Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki i budowę pozytywnego wizerunku firmy
Pozycjonowanie wspiera promocję Twojej marki i budowę pozytywnego wizerunku firmy shutterstock

Poza tym linki spełniają jeszcze jedną ważną rolę. Przenoszą część wartości/prestiżu portalu na Twoją stronę. Im lepszy portal według rankingu Google, tym więcej siły (link juice) przeniesie na Twoją stronę internetową. Wpłynie to też na ranking Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania Google – pozycja witryny wrośnie.

Czy Twoja strona internetowa spełnia wszystkie wytyczne Google?

Pozycja Twojej strony w wynikach wyszukiwania Google nie jest przypadkowa. Zależy ona od spełnienia wytycznych Google. Im więcej ich spełnisz, tym lepszą pozycję zyska Twój sklep internetowy. O jakich wytycznych mowa? Zwróć uwagę m.in. na takie aspekty, jak:

• szybkość ładowania strony – Twoja strona, jej elementy powinny załadować się na urządzeniu mobilnym czy komputerze do 2,5 sekundy,

• tematyczność i jakość treści – umieszczaj na stronie merytoryczne, specjalistyczne teksty, stosuj słowa kluczowe, czyli buduj wartościowy content (nigdy nie kopiuj tekstów od konkurencji),

• nawigacja i intuicyjność serwisu – skonstruuj przejrzystą, prostą stronę o zrozumiałej strukturze linków,

• publikacje zewnętrzne z linkami sponsorowanymi,

• poprawne dane strukturalne – umieszczaj stronę i zakładki pod czytelnymi i prostymi adresami URL,

• metadane – napisz meta tytuły i meta opisy do strony i zakładek, które przyciągną klientów przez trafne przedstawienie oferty i Twojej firmy.

To jedne z wielu aspektów, o jakie musisz zadbać na stronie. Jednak z tymi problemami nie musisz radzić sobie samodzielnie.

Sprawdź czy Twoja strona spełnia najważniejsze wytyczne Google i wykonaj darmowy audyt SEO.

Kiedy warto zainwestować w pozycjonowanie strony internetowej?

Pozycjonowanie stron to zespół działań, które spowodują, że Twoja strona spełni wytyczne wyszukiwarki Google. Dzięki nim zbudujesz wysoką pozycję swojej strony w wynikach wyszukiwania i pozyskasz większy ruch. Oczywiście możesz go przełożyć na większą sprzedaż i zyski.

W pozycjonowanie strony internetowej zainwestować możesz w każdej chwili:

• podczas budowania nowej witryny,

• gdy strona już funkcjonuje jakiś czas,

• przenosisz stronę na inną platformę sprzedażową,

• wracasz do pozycjonowania po przerwie.

W każdym z tych przypadków pozycjonowanie sklepu czy pozycjonowanie strony www jest Ci niezbędne. Konkurencja z pewnością to robi i zyskuje przewagę na Twoją ofertą. Pamiętaj, im dłużej funkcjonujesz bez pozycjonowania, tym większy dystans dzieli Twoją witrynę od stron konkurencyjnych. Czego brakuje Twojej witrynie internetowej, aby wyświetlała się wyżej w Google? Pozycjonowania w profesjonalnym wydaniu.

Artykuł powstał we współpracy z agencją Performance Media. Performance Media to wiodąca agencja marketingu internetowego w Polsce. Specjalizuje się w kampaniach SEO, Google Ads i Facebook Ads.

Odkryj więcej artykułów w temacie pozycjonowania stron i sklepów internetowych:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Środki z KPO obniżą inflację - komentarz

Wideo

Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie