Ćwiczenia w domu w czasie kwarantanny. Gimnastyka podczas pandemii koronawirusa - jak ćwiczyć?

Joachim Przybył
Joachim Przybył
Koronawirus. Gimnastyka w domu. Jakie ćwiczenia można zrobić w czasie kwarantanny? Piotr Wojnarowicz
Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny? Ćwiczenia w domu - jak to zrobić? Gimnastyka w domu podczas pandemii koronawirusa. Jak ćwiczyć w czasie kwarantanny? Jakie ćwiczenia wybrać w domu, aby zachować kondycję fizyczną? w prosty sposób można zorganizować sobie zestaw ćwiczeń, które pozwolą w dobrej kondycji fizycznej i psychicznej przetrwać nam epidemię koronawirusa. To ważne dla ciała, ale także spokoju ducha. Sprawdzamy jakie ćwiczenia fizyczne w domu proponują fachowcy w tej dziedzinie.

Koronawirus: gimnastyka w domu w czasie kwarantanny

Od dawna wiadomo, że aktywność fizyczna to kluczowy element dłuższego, zdrowszego i szczęśliwszego życia. Nawet proste ćwiczenia pomagają łagodzić stres, poprawiają ogólne samopoczucie i pozwalają nam z większym optymizmem spojrzeć w przyszłość. Wysiłek fizyczny uwalnia endorfiny, które nazywane są "naturalną morfiną". Daj sobie w kość, a od razu świat zobaczysz w bardziej kolorowych barwach. Sprawdzamy: jak w prosty sposób ćwiczyć w domu.

KIEDY BĘDZIE MOŻNA POGRAĆ W PIŁKĘ NA ORLIKU? SPRAWDZAMY!

Dlaczego warto ćwiczyć w domu?

  • Obniżanie ryzyka chorób serca
  • Kontrolowanie ciśnienia krwi
  • Utrzymanie prawidłowej kondycji kości, mięśni i stawów
  • Budowanie wytrzymałości i siły
  • Większa odporność, szczególnie ważna w czasie epidemii
  • Poprawa stanu psychicznego, zmniejszenie ryzyka depresji i lęków

RUCH NA ŚWIEŻYM POWIETRZU? MINISTER ZDROWIA APELUJE: WYCHODŹCIE Z DOMÓW TYLKO NA CHWILĘ

Jak ćwiczyć w domu w czasie kwarantanny?

Ale jak ćwiczyć w domu, gdy z powodu społecznej kwarantanny wyjścia musimy mocno ograniczyć? Minister zdrowia Łukasz Szumowski zaleca, aby zrezygnować także z rekreacji na świeżym powietrzu i wychodzić jedynie na krótko, żeby zaczerpnąć świeżego powietrza. Zestaw ćwiczeń możemy sobie jednak zorganizować w domu i nie wymaga to ani wiele zachodu, ani wiele miejsca.

Jaka gimnastyka i jakie ćwiczenia w domu? Inspirację łatwo można znaleźć w internecie. Wybraliśmy dla was kilku specjalistów, którzy zaproponowali zestaw ćwiczeń gimnastycznych, które każdy może z łatwością wykonać w domu.

GWIAZDY SPORTU WYDAJĄ MILIONY NA WALKĘ Z KORONAWIRUSEM

Gimnastyka w domu: zestawy ćwiczeń

Jakie ćwiczenia wybrać w domu? Na początek Dominik Narojczyk. To specjalista od przygotowania fizycznego, który na co dzień pracuje z koszykarzami reprezentacji Polski. Oto zestaw ćwiczeń Dominika Narojczyka na poranną rozgrzewkę.

Ćwiczenia w domu: olimpijczyk poleca

Gimnastyka w domu - jak ćwiczyć? Bardziej zaawansowany zestaw ćwiczeń przygotował Robert Korzeniowski, nasz mistrz olimpijski w chodzie. Pokazuje także jak w bardzo prosty sposób wykorzystać do ćwiczeń i gimnastyki w domu przedmioty, które mamy pod ręką.



Kwarantanna w domu: jak można ćwiczyć?

Domowe lekcje WF z Drużyną Energii - gimnastyka bez wychodzenia z domu. To nowa akcja, w której znani sportowcy pokazują jak pozostać w dobrej formie bez wychodzenia z domu. Joanna Fiodorow, Sławomir Szmal, Adam Hrycaniuk i wiele innych gwiazd polskiego sportu, motywuje starszych i młodszych do ćwiczeń gimnastycznych w ramach domowych lekcji WF. W gronie wykładowców jest m.in. czeski bramkarz Patrik Spesny, który na co dzień gra w hokejowej drużynie KH Energa Toruń. Zobaczcie jakie ćwiczenia w domu proponuje zawodowy hokeista.

OD 1 KWIETNIA NOWE ZASADY TAKŻE W PRZEMIESZCZANIU SIĘ I ZAKUPACH - SPRAWDŹCIE CZEGO NIE WOLNO

Ćwiczenia w domu - lekcja wychowania fizycznego online

Uczniowie bez szkoły, więc także ćwiczeń na lekcjach WF? Nic z tych rzeczy! W mediach społecznościowych roi się od lekcji nauczycieli wychowania-fizycznego, które kierowane są zwłaszcza do młodszych. Oto zestaw ćwiczeń przygotowany przez Mariusza Sobczaka, nauczyciela WF w szkole podstawowej w Wyszogrodzie. Sprawdźcie - w domu można wykonać proste ćwiczenia na zachowanie dobrej kondycji fizycznej.

Ćwiczenia w domu: o czym pamiętać?

  • Wykonuj treningi/ćwiczenia o umiarkowanym natężeniu przez ok. 20-45 minut, maksymalnie trzy razy w tygodniu
  • W czasie kwarantanny staraj się zachować, a nie wzmacniać siłę i kondycję
  • Zadbaj o właściwą dietę i odpowiednią ilość i jakość snu. Ma to pozytywny wpływ na układ odpornościowy.

Gorąco Was zachęcamy do aktywności w domu. Wystarczą dobre chęci, kawałek podłogi i kwadrans czasu każdego dnia. Wszystko zależy od wyobraźni i pomysłowości, ale i warunków. Jeśli macie dość miejsca w domu, to możecie rozegrać nawet mecz w tenisa, co udowadnia Novak Djoković.

Wideo

Materiał oryginalny: Ćwiczenia w domu w czasie kwarantanny. Gimnastyka podczas pandemii koronawirusa - jak ćwiczyć? - Gazeta Pomorska

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

mogę się założyć że 98 procent panów którzy weszli na stronę ćwiczeń ,weszło z powodu wypiętego tyłeczka

S
Syśka

Na diecie lightdiet już jestem to teraz czas na ćwiczenia, skorzystam z tych co tu są, zobaczymy jak tam moja kondycja :)

Dodaj ogłoszenie