Ćwiczenia w domu. Joga na zgrabna sylwetkę. Wypróbuj te pozycje na wyciszenie i rozciągnięcie ciała. Poradnik na kwarantannę

Patrycja Cybulska
Patrycja Cybulska
Paweł Gutral
Kiedy siedzenie w domu bardzo dokucza, a ulubione kluby fitness są pozamykane i nie wiadomo już, jak dbać o zdrowe ciało, z pomocą przychodzi joga. Tych kilka pozycji pomoże Ci się wyciszyć, rozciągnąć ciało i spalić trochę kalorii. Do treningów online w ramach koronawirusowej akcji #zostanwdomu zachęca Paweł Gutral, założyciel Akademii Redukcji Stresu w Gdańsku, i pokazuje, jak krok po kroku rozpocząć przygodę z jogą.

Joga w domu. Jak zacząć?

Joga ma tę niebywałą zaletę, że aby ją praktykować wystarczy 2-3 m2 i mata do ćwiczeń (ostatecznie kocyk). Poza tym, stosując się do obligatoryjnej akcji #zostanwdomu, idealnie wpisuje się w jej ramy. Motywacje ludzi by rozpocząć, czy też kontynuować jogę mogą być różne. Tak jak różne są style i szkoły jogi – mówi Paweł Gutral, założyciel Akademii Redukcji Stresu, w której uczy, jak trenować umysł i ciało.

Czytaj także

Joga – co wybrać?

Paweł Gutral dodaje, że podczas trenowania jogi można skupić się na wzmocnieniu aerobowym i wydajnościowym, inni położą nacisk na uelastycznienie i rozciągnięcie, a jeszcze inni skoncentrują uwagę na wyciszeniu i rozluźnieniu.

W sytuacji, jaka ma miejsce obecnie, być może przyszedł czas, aby poszerzyć swoje doświadczenia jogiczne o aspekty do tej pory pomijane bądź marginalizowane. Mam na myśli świadomy oddech (pranayama), pogłębione relaksacje (pratyahara) i praktyki koncentracji i wyciszania umysłu (dharana i dhjana). Niewątpliwie działanie wielopłaszczyznowe, holistyczne da najlepsze rezultaty. Już od 6 kwietnia zaczynam regularne zajęcia Joga na stres online 3x w tygodniu – zapewnia założyciel Akademii Redukcji Stresu.

Czytaj także

Joga w domu? Spróbuj. #zostanwdomu i #trenujwdomu

Domowa kwarantanna może być trudna i stresująca. Brak możliwości wychodzenia z domu i całe tygodnie w czterech ścianach źle wpływają na nasze samopoczucie. Jednak i na to jest rozwiązanie. Joga to nie tylko zdrowe ciało, ale też zdrowy umysł. Jak podkreśla Paweł Gutral, połączenie oddechu i pracy z ciałem, w łagodnej wersji z rozciąganiem, poprzez rozluźnianie, będzie wspaniałym wstępem do praktyk oswajających strach i redukujących stres.

Zintegrowanie aspektu emocjonalno-psychicznego i fizyczności na równi z transcendencją (duchowością), mogą przyczynić się do lepszego zrozumienia samego siebie, a co za tym idzie, do lepszego samopoczucia i poradzenia sobie z tą niespotykaną sytuacją, która jest wyzwaniem dla każdego z nas – mówi trener technik redukcji stresu.

10 minut dla zdrowia w domu

Joga ma wiele zalet. M.in. zapobiega depresji, zmniejsza lęk i pomaga walczyć z bezsennością. A to ważne, by zdrowo przetrwać kwarantannę. Jogę można trenować bez wychodzenia z domu. Wystarczą:

  • mata,
  • butelka wody,
  • Internet.

Ćwiczenia są supper. Ćwiczę tak prawie codziennie, super – piszą osoby, które już spróbowały domowej jogi w czasie kwarantanny.

Czytaj także

Joga w domu. Jak ćwiczyć?

Joga w domu nie musi być nudna i trudna. Ten trening z Pawłem Gutralem to sposób na zdrowe ciało i dobre samopoczucie.



Poradnik, jak ćwiczyć i szczegółowy opis pozycji. Zobacz naszą galerię:

TOP 10 pozycji jogi na zgrabną sylwetkę. Tak przetrwasz kwar...

🔔🔔🔔

Pobierz bezpłatną aplikację Dziennika Bałtyckiego i bądź na bieżąco!
Oprócz standardowych kategorii, z powodu panującej epidemii, wprowadziliśmy do niej zakładkę, w której znajdziesz wszystkie aktualne informacje związane z epidemią koronawirusa.

Aplikacja jest bezpłatna i nie wymaga logowania.

Rząd znosi kolejne ograniczenia.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie