Crist SA - cięcie stali na statek do budowy tunelu podmorskiego Dania-Niemcy

MT
Dodaj komentarz:
Udostępnij:
26 października zgodnie z harmonogramem projektowym rozpoczęto oficjalne cięcie stali pod budowę w pełni wyposażonego, wielofunkcyjnego pontonu, który posłuży do budowy podwodnego tunelu stanowiącego stałe połączenie cieśniny Bełt Fehmarn między portami Puttgarden w Niemczech a Rødbyhavn na Lolland w Danii.

Crist zawarł umowę na budowę jednostki specjalistycznej z konsorcjum FLC (Femern Link Contractors) odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt. Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi
podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin (obecnie 4 i pół godziny).

Gdyńska stocznia zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową [MPP], wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez CRIST), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego.

W ramach projektu, CRIST będzie współpracował z lokalnym, partnerskim biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy. Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie posiadała dwie komory żwirowe, każda do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT), zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych.

Femern Link Contractors, FLC, jest spółką joint venture odpowiedzialną za projekt i budowę tunelu zatapianego. Tworzą ją międzynarodowe firmy budowlane, które posiadają indywidualne doświadczenie w dużych projektach infrastrukturalnych. JV obejmuje VINCI Construction Grands Projets (spółka wiodąca w przypadku dwóch kontraktów dotyczących budowy tunelu zatapianego i fabryki prefabrykatów tunelowych), Per Aarsleff Holding A/S (spółka wiodąca w kontrakcie obejmującym rampy wjazdowe do tunelu), Soletanche Bachy International (spółka zależna VINCI Construction), CFE, Dredging International NV, Wayss & Freytag Ingenieurbau, Max Bögl Stiftung & Co, BAM Infra i BAM International.

To kolejny duży projekt infrastrukturalny wygrany przez CRIST, po budowie m.in. jednostki specjalistycznej Zourite służącej do konstrukcji wiaduktu morskiego na wyspie La Reunion, czy specjalistycznego doku Marco Polo służącego do budowy kesonów, dzięki którym powiększono obszar Księstwa Monako. Są to wielomiliardowe projekty, a udział CRIST jest po raz kolejny dowodem na nieograniczone możliwości techniczne CRIST-u, znakomite przygotowanie do projektu, a przede wszystkim – rzetelność i odpowiedzialność firmy. Tym bardziej cieszymy się, że kontrakt trafił do CRIST, co potwierdza naszą ugruntowaną pozycję na rynku jednostek specjalistycznych.

Tak ma wyglądać podmorski tunel między Niemcami a Danią

Podmorski tunel powstanie między Niemcami a Danią. Do jego b...

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie