Coraz więcej miejsc pracy w branży finansowej. I lepsze warunki, bo pracodawcy walczą o kandydatów

Zbigniew Biskupski AIPZaktualizowano 
Tomasz Bolt
Spektakularne redukcje w bankach czy w firmach ubezpieczeniowych tworzą fałszywy obraz sytuacji na rynku pracy w branży finansowej. W rzeczywistości pracodawcy coraz mocniej konkurują o kandydatów. Poszukiwani są przede wszystkim sprzedawcy i specjaliści ds. obsługi klientów. Ale nie tylko. Poszukujący pracy mogą teraz liczyć na wyższe wynagrodzenia, gwarantujące stabilność umowy o pracę, a także elastyczny czas pracy. Oczywiście standardem są benefity w postaci prywatnej opieki medycznej czy bezpłatnych szkoleń.

Branża finansowa w ostatnim czasie mocno się zmieniała – dochodziło do fuzji, a media donosiły o możliwych zwolnieniach związanych z przenoszeniem się bankowości do strefy online.
W II kwartale 2016 roku instytucje z branży finansowej opublikowały na Pracuj.pl ponad 16 tys. ofert pracy skierowanych do specjalistów różnego typu. To o 2 p.p. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Najczęściej poszukiwani są sprzedawcy, specjaliści ds. obsługi klienta, specjaliści ds. finansów, specjaliści IT oraz analitycy. Według ekspertów Nationale Nederlanden oraz eurobanku, o pozyskiwanie odpowiednich pracowników, jest coraz trudniej. Aby poradzić sobie z problemem niedoboru pracowników w branży finansowej, eksperci eRecruiter radzą skupić się na trzech głównych elementach: przygotowaniu dopasowanej oferty pracy, uwypukleniu jej w odpowiednich kanałach oraz usprawnieniu procesu rekrutacji.
– Branża finansowa jest jedną z tych branż, które nie uniknęły trudności w obszarze zatrudniania specjalistów. Ofert pracy przybywa, ale odpowiednich kandydatów nie. Dlatego pracodawcy, którzy chcą się wyróżnić, muszą zidentyfikować główne problemy i zastanowić się nad sposobami ich rozwiązania. Oczywiście pierwszym elementem jest umiejętne skonstruowanie ogłoszenia o pracy, które przyciągnie uwagę, ale też upewni pracownika w przekonaniu, że to oferta dla niego. Należy również odpowiednio dobierać kanały dotarcia do kandydatów, co jest łatwiejsze, gdy na bieżąco monitoruje się efektywność rekrutacji. Umożliwiają to platformy rekrutacyjne, które dodatkowo usprawniają proces. A w konsekwencji minimalizują ryzyko, że konkurencja będzie szybsza i sprzątnie nam kandydata sprzed nosa – mówi Izabela Bartnicka z eRecruiter.
Po pierwsze, dla przyszłych pracowników branży finansowej ważne jest zapewnianie o stabilizacji. Umowa o pracę na czas nieokreślony czy informacja o stabilnej sytuacji firmy to tylko niektóre elementy, które warto uwypuklić w ogłoszeniu o pracy.
Pracownicy oczekują również licznych benefitów pozafinansowych. Oprócz niezmiennych atutów takich jak jasna ścieżka kariery, dodatkowe szkolenia czy prywatna opieka medyczna, na znaczeniu zyskują benefity związane z elastycznością zatrudnienia, na co zwraca uwagę Marta Bukowska, Koordynator ds. Rekrutacji w Nationale-Nederlanden.
– Coraz większa potrzeba zachowania równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym wymusza na pracodawcy stosowanie elastycznego czasu pracy, umożliwienie pracy zdalnej i zapewnienie potrzebnych do tego narzędzi – mówi Marta Bukowska z Nationale-Nederlanden.
Jednak kluczową rolę odgrywa wciąż wynagrodzenie. Z 3. edycji raportu „Candidate Experience” zrealizowanego przez eRecruiter wynika, że aż 43 proc. pracowników oczekuje takiej wiadomości już na etapie zapoznawania się z ofertą. Aby uniknąć podawania konkretnych kwot można zastosować tzw. „widełki płacowe”, radzą eksperci eRecrutera pracodawcom poszukującym pracowników.

polecane: FLESZ: Podział Mandatów po wyborach parlamentarnych

Wideo

Materiał oryginalny: Coraz więcej miejsc pracy w branży finansowej. I lepsze warunki, bo pracodawcy walczą o kandydatów - Strefa Biznesu

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie