Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co z rachunkami za gaz? Kiedy przyjdą? "PGNiG sukcesywnie wysyła zaległe faktury do swoich odbiorców"

Krzysztof Dunaj
Krzysztof Dunaj
Tomasz Bolt/Polskapresse
PGNiG Obrót Detaliczny informuje, że w ramach wdrożenia nowego systemu rozliczeń z klientami (tzw. systemu bilingowego) firma realizuje migrację, czyli przeniesienie danych ponad 7 milionów klientów. To jeden z największych tego typu projektów realizowanych w branży energetycznej w Europie Środkowo-Wschodniej. "Od ponad tygodnia PGNiG Obrót Detaliczny sukcesywnie wysyła zaległe faktury do swoich odbiorców" - informuje Rafał Pazura, rzecznik prasowy PGNiG Obrót Detaliczny sp. z o.o.

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo podaje, że celem wdrożenia nowego systemu jest dalsza poprawa jakości obsługi klientów.

- System umożliwi między innymi skrócenie czasu obsługi klientów, zagwarantuje większe bezpieczeństwo ich danych, a docelowo pozwoli na wprowadzenie jednej faktury za różne usługi od PGNiG - tłumaczy rzecznik prasowy PGNiG.

Migracja składa się z kilku etapów realizacji. Obecnie działania trwają m.in. w województwach pomorskim oraz kujawsko-pomorskim.

- Staramy się, by proces był jak najmniej odczuwalny dla klientów, jednak nie da się przeprowadzić migracji w sposób zupełnie niezauważalny przez odbiorców - dodaje Rafał Pazura.

ZOBACZ TAKŻE: PGNiG odbiera pierwszą dostawę gazu ziemnego w Kłajpedzie. "Dostawa otwiera nowy etap integracji energetycznej"

W wymienionych województwach mogły wystąpić między innymi czasowe przesunięcia w dostarczaniu faktur.

- Od ponad tygodnia PGNiG Obrót Detaliczny sukcesywnie wysyła zaległe faktury do swoich odbiorców, zarówno w formie elektronicznej (EKOFaktura), jak i papierowej – w zależności od preferowanego przez nich sposobu dostarczania faktu - informuje Pazura.

Firma podkreśla, że dokłada wszelkich starań, aby wysyłka zakończyła się jak najszybciej. Ponadto opóźnienie w wysyłce faktur związane z migracją nie wpłynie w żaden sposób na wysokość rachunków.

W trakcie wdrażania systemu bilingowego mogą wystąpić utrudnienia związane z:

  • uzyskaniem bieżących informacji o rozliczeniach i wpłatach,
  • przesunięciem terminów dostarczania faktur,
  • opóźnieniami w aktualizacji danych dotyczących rozliczeń i faktur w eBOK,
  • możliwym dłuższym niż dotychczas czasem oczekiwania na realizację zgłoszeń.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki