LipDub to wideoklip kręcony za pomocą jednego ujęcia, tzw. mastershota. Studenci UG nakręcili swój klip do utworu "Teddybears" zespołu Cobrastyle. Kwestie związane z prawami autorskimi i pokrewnymi nieco opóźniły premierę LipDuba. Na szczęście udało się dojść do porozumienia i 21 czerwca wideoklip UG ujrzał światło dzienne.
Jeśli LipDub ma za zadanie promować uczelnie, postanowiłem sprawdzić, ile wyświetleń mają takowe przedsięwzięcia z innych polskich szkół wyższych. Liderem jest Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ich LipDub, który był nakręcony w 2009 roku, obejrzano już ponad 700 tys. razy. Katolicki Uniwersytet Lubelski może się poszczycić wynikiem ponad 300 tys. wejść, a Politechnika Warszawska liczbą nieco poniżej 240 tys. Oba LipDuby powstały w 2010 roku. W tym roku w takie przedsięwzięcie zaangażował się także Białostocki Uniwersytet Medyczny. Ich wideoklip ma nieco ponad 140 tys. wejść.
Niestety, UG jeszcze trochę brakuje do tych wyników. Nieco ponad 15 tys. wejść i prawie 1200 użytkowników, którzy lubią to przedsięwzięcie na Facebooku, to może rezultat, który nie zachwyca, ale warto dodać, że wzmianki w lokalnej prasie, radiu i telewizji z pewnością wpłynęły korzystnie na wizerunek uczelni.
A co na ten temat sądzą sami studenci, dla których ten LipDub był tworzony?
- To dla mnie nowe przeżycie, urozmaicenie studenckiego czasu i możliwość poznania wielu nowych i ciekawych ludzi - mówi Jacek, student, który brał udział w tym przedsięwzięciu.
Jeśli więc studenci są usatysfakcjonowani, a LipDub UG został wypromowany w regionie, to chyba spełnił swoje założenia. Być może sprowokował także do działania gdańską politechnikę.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?