Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Co dalej z trakcją na Hallera? Jeśli będą środki, miasto planuje zmiany. Milion złotych z budżetu miasta ma rozwiązać problem

Karol Baska
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku 2.10.2018
Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku 2.10.2018 Dariusz Szreter / archiwum PP
Jeśli gdańscy radni przegłosują w czwartek zmianę w budżecie, GZDiZ już w lipcu rozpocznie działania przy modernizacji trakcji na Hallera. Większość z tych planów jeszcze w tym roku weszłaby w życie.

- Jak Państwo doskonale wiecie, temat zrywanej trakcji i przeszkód to troszeczkę taka niekończąca się historia - tymi słowami Piotr Borawski. zastępca prezydenta Gdańska rozpoczął wypowiedź podczas środowego krótkiego briefingu na dziedzińcu Urzędu Miasta Gdańsk, dotyczącego działań miasta w sprawie modernizacji trakcji pod wiaduktem na ulicy Hallera. Rzecz w tym, że miasto szykuje zmiany, mające zażegnać ten uciążliwy problem.

Takie przypadki są coraz częściej w Gdańsku!: 2019. Zerwana trakcja pod wiaduktem na Hallera w Gdańsku: Tramwaje jeżdżą zmienionymi trasami

Wiceprezydent Gdańska zapowiedział, że na najbliższej sesji rady miasta (tj. 27.06), skierowany zostanie wniosek o zmianę w budżecie miasta. Jeżeli wniosek zostanie przegłosowany, 1.000.000 zł z budżetu zostanie przeznaczony dla Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

600.000 zł przeznaczono by na dalszą modernizację trakcji pod wiaduktem. Chodzi zwłaszcza o zakup i zamontowanie dodatkowych izolatorów, które w razie zerwania trakcji w newralgicznym miejscu spowodują brak zasilania w mniejszym jej odcinku (dotyczy to zwłaszcza trasy tramwaju od strony, gdzie możliwy byłby objazd przez Kliniczną).

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku 2.10.2018

Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku ...

Pozostałe 400.000 zł zostanie wydane na zmianę oznakowania. Chodzi o wykonany na specjalne zamówienie znak o zmiennej treści połączony z tzw. radarem wysokościowym. W przypadku bezpośredniego zagrożenia, taki znak drogowy na skrzyżowaniu z ulicą Trubadurów bezpośrednio ostrzegłby kierowcę komunikatem, że przy dalszej jeździe zerwie trakcję.

Tak będą wyglądać komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści, jaki zostanie zainstalowany na al. Hallera.
Tak będą wyglądać komunikaty wyświetlane na znaku zmiennej treści, jaki zostanie zainstalowany na al. Hallera. mat. prasowe/https://www.facebook.com/borawski.gdansk/

W grę wchodzą różne pomysły, także te mniej innowacyjne. Prezydent mówił o koncepcyjnym przygotowywaniu dwóch bramownic, lecz zamontowanie ich (jednej z uchylnymi elementami, drugiej „sztywnej”) byłoby bardzo kosztowne. Po drugie jest to rozwiązanie „siłowe”, któremu Piotr Borawski jest przeciwny.

Zobacz też: 2018. Ciężarówka utknęła pod wiaduktem przy ul. Hallera w Gdańsku 2.10.2018

Głos zabrał również obecny na spotkaniu Tomasz Wawrzonek , zastępca dyrektora ds. zarządzania GZDiZ. Podzielił zdanie wiceprezydenta sceptycznie odnoszące się do poniekąd istniejących już wcześniej rozwiązań.

– W komentarzach internetowych można przeczytać, że wystarczy powiesić w poprzek zwykłą szynę tramwajową czy kolejową i problem będzie rozwiązany. Nie o to jednak chodzi - dodał.

Wg Borawskiego, jeżeli radni przegłosują zmianę w budżecie, GZDiZ już w lipcu rozpocznie działania, a większość z tych planów jeszcze w tym roku wejdzie w życie.

Najtragiczniejsze wypadki na Pomorzu w 2018 r.:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki