Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Chojnice: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska nagrodzona za... najgorszą reklamę

Monika Niemczyk
Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Chojnicach została, obok między innymi spotu wyborczego Grzegorza Napieralskiego, laureatem festiwalu reklamy Chamlet. Kapituła nagradza autorów... najgorszych reklam w kilku kategoriach.

Za największy kit, spośród nominowanych reklam zewnętrznych, uznano billboard przedstawiający pielęgniarkę, zachęcającą do zjedzenia twarożku z chojnickiej spółdzielni. Plakat, na którym pielęgniarka, przekonuje, że od tego twarożku jeszcze nikt nie umarł, jest tylko jednym z wielu, jakie można było zobaczyć w m.in. Chojnicach. Jest też zakonnica, zachwalająca niebiańskość serów oraz strażak, który twierdzi, że mleko z Chojnic gasi pragnienie.

- Ideą naszej kampanii było zburzenie stereotypów - tłumaczy prezes OSM Maciej Lipiński. - Chodziło o przykucie uwagi młodego odbiorcy.

Nieco inaczej do kampanii chojnickiej spółdzielni podeszła wrocławska kapituła Chamletów, w skład której wchodzą uniwersyteccy profesorowie, specjaliści z dziedziny reklamy, psychologii i lingwistyki. Plakat z pielęgniarką został przez nich uznany za kompletną klapę.
- Reklama miała być śmieszna i dowcipna, ale taka nie jest - mówi prof. dr hab. Michael Fleischer. - Jest za to słaba graficznie, brakuje jej spójności. Trudno nam było, między innymi zrozumieć, dlaczego to pielęgniarka, a nie lekarz stawia diagnozę.

Prezes Lipiński podchodzi do nagrody z dystansem.
- Nie ważne jak o nas mówią. Ważne aby mówili - kwituje.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki