Po niespełna dwóch latach od otwarcia gdyńskiego Centrum Handlowego Riviera jego właściciel - francuski Foncierie Euris i Rallye - zdecydował się sprzedać obiekt.

Przed kilkoma dniami podpisano wstępne porozumienie, na mocy którego nowym właścicielem największego w Trójmieście centrum handlowego zostanie mające swoją siedzibę w Hamburgu niemieckie Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Union Investment. Umowa ma wejść w życie ostatniego dnia sierpnia, a wartość transakcji wyniesie minimum 291 mln euro.
Kwota ta może wzrosnąć o kolejnych 9 mln euro, pod warunkiem że wypracowany zostanie wzrost wyników handlowych Riviery w ciągu najbliższych trzech lat, co odpowiada stopie kapitalizacji 5,4 proc.,  liczonej od ustabilizowanego poziomu NOI, czyli dochodu operacyjnego netto.

Zarządzanie obiektem bez zmian
Co istotne, za zarządzanie obiektem nadal odpowiedzialna będzie spółka Mayland Real Estate, która w całości należy do Grupy Casino, dewelopera Centrum Riviera.

Union Investment z dobrymi wynikami
Nowy właściciel Riviery, fundusz Union Investment, ma w ostatnim czasie bardzo dobrą passę, umacniając swoją pozycję największego niezależnego TFI w Polsce.

Według danych prezentowanych przez Union Investment, w 2014 roku do funduszu napłynęło niemal 2,5 mld zł netto. Fundusz intensywnie powiększa swój portfel nieruchomości, czego najnowszym przykładem jest właśnie zakup CH Riviera.

Wyniki funduszu doceniła "Gazeta Giełdy Parkiet", nagradzając w marcu tego roku już po raz kolejny Union Investment TFI statuetką Byka i Niedźwiedzia dla najlepszego towarzystwa funduszy inwestycyjnych w Polsce.  Centrum Riviera otworzone zostało w październiku 2013 roku, stając się największym  tego typu obiektem na Pomorzu. Uznano ją zresztą najlepszym handlowym budynkiem roku.

Co znajduje się w CH Riviera?
Na powierzchni handlowej sięgającej blisko 70,5 tys. m kw., podzielonej na dwa poziomy,  mieści się ponad 230 lokali. Największymi najemcami w Rivierze są hipermarket Auchan oraz kino Helios, a także najliczniejsze w regionie grono marek modowych, takich jak Van Graaf, marki grup Inditex i LPP, C&A, H&M i wiele innych.

autor: Marcin Lange, m.lange@prasa.gda.pl