W pierwszym etapie centrum obsługiwać będzie klientów z krajów anglojęzycznych, ze Skandynawii i z Polski. W przyszłości doradztwo obejmie także Niemcy, Czechy, kraje nadbałtyckie oraz Rosję.
- Nasz podstawowy cel to zwiększenie świadomości pasażerów linii lotniczych dotyczącej ich praw - mówi Henrik Zillmer, dyrektor generalny AirHelp. - Liczba nadużyć po stronie linii lotniczych jest bowiem bardzo duża.
Serwis AirHelp.eu pozwala pasażerom poszkodowanym przez linie lotnicze zgłosić roszczenie o należne odszkodowanie. Liczba klientów serwisu rośnie na tyle dynamicznie, że narodziła się potrzeba budowy międzynarodowego centrum doradztwa dla pasażerów poszukujących możliwości dochodzenia swoich praw u linii lotniczych.
Docelowo w gdańskim centrum zatrudnionych ma być kilkadziesiąt osób władających językami krajów europejskich, m.in. angielskim, szwedzkim, norweskim, duńskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim i polskim, ale także czeskim, litewskim, estońskim czy rosyjskim.
Qtravel.pl, serwis założony w 2010 roku w Gdańsku, to kontekstowa wyszukiwarka wycieczek znajdujących się w ofercie polskich organizatorów. Jak informuje jej prezes Tomasz Kolaszyński, firma traktuje współpracę z AirHelp jako nowy obszar działalności, w którym może wykorzystać zarówno swoje doświadczenie technologiczne, jak i wiedzę z zakresu obsługi klientów-podróżników.
Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej klientom, których loty zostały opóźnione, odwołane lub którym odmówiono wejścia na pokład, należy się odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro na osobę.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?