Burzliwe spotkanie z mieszkańcami Gdańska ws. trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz [ZDJĘCIA]

MP
Ostatnie z serii pięciu spotkań informacyjnych władz Gdańska z mieszkańcami, w sprawie planowanej trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz
Ostatnie z serii pięciu spotkań informacyjnych władz Gdańska z mieszkańcami, w sprawie planowanej trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz Tomasz Bołt
Udostępnij:
Mnóstwo złych emocji, ale i w końcu wiele konkretnych deklaracji - tak w skrócie wyglądało ostatnie z serii pięciu spotkań informacyjnych władz Gdańska z mieszkańcami, w sprawie planowanej trasy tramwajowej Gdańsk Południe-Wrzeszcz.

Choć środowe spotkanie odbyło się w SP nr 12 na Ujeścisku, to licznie, jak na wszystkich wcześniejszych, stawili się na nim mieszkańcy ul. Boh. Getta Warszawskiego we Wrzeszczu, którzy najbardziej protestują przeciwko przedstawionym przez urzędników wariantom przebiegu trasy. To właśnie ich dość wąską i pełną starych kamienic ulicą według magistratu nowy tramwaj miałby wchodzić w Aleję Grunwaldzką.

Nowa linia tramwajowa Gdańsk Południe - Wrzeszcz. Spotkanie z mieszkańcami Moreny

Od ostatniego spotkania, w zeszłym tygodniu odnieśli oni spory sukces. Na środowych prezentacjach firma Mosty Katowice, działająca na zlecenie magistratu dodała do trzech wariantów przebiegu GP-W we Wrzeszczu wariant „czerwony” trasy. Prowadzi on od sądu na ul. Piekarniczej do ul. Sobieskiego i tam rezerwą terenu biegnie do ul. Do Studzienki. To tu na dużym skrzyżowaniu z ul. Miszewskiego tramwaj miałby wchodzić w lewoskręt na al. Grunwaldzkiej.

Choć Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska postanowiła rozpatrywać ten wariant na równy z wcześniej trzema przedstawionymi przez Mosty Katowice, to jednocześnie zaprezentowała we wtorek szczegółowe analizy dotyczące tego dlaczego wprowadzenie tramwaju na Grunwaldzką ulicą Do Studzienki jest gorszym rozwiązaniem niż ul. Boh. Getta.

Według wyliczeń przedstawionych przez Radosława Lizińskiego zastępcy kierownika działu inżynierii ruchu w Zarządzie Dróg i Zieleni tramwaj na i tak już jednym z najtrudniejszych gdańskich skrzyżowań przy „Jantarze” znacznie pogorszy przepustowość al. Grunwaldzkiej.

- Fazy świateł wydłużą się o ok. 30 sekund, zarówno dla kierowców jak i pieszych. Ze 110 sekund w godzinach szczytu zrobi nam się 140 - mówił Liziński.

Suchej nitki na tych wyliczeniach i wariantach przygotowanych przez Mosty Katowice nie pozostawił prof. Kazimierz Jamróz z Katedry Inżynierii Drogowej Politechniki Gdańskiej, twierdząc, że jego studenci zrobiliby to lepiej.

- Szkoda zatem, że Politechnika nie chciała z nami współpracować - odpowiedział Włodzimierz Bartoszewicz., dyrektor DRMG.

- Szanujcie mieszkańców Łostowic i Ujeściska. Chcemy rozmawiać dziś o naszych problemach. My nie przychodziliśmy na wasze spotkania we Wrzeszczu - apelował do próbujących zakłócać spotkanie mieszkańców ul. BGW Piotr Lachowski, przewodniczący Dzielnicy Łostowice-Ujeścisko.

Od dyrektora DRMG Włodzimierz Bartosiewicza usłyszeli oni, że prace projektowe nad interesującymi ich trasami: Nowa Bulońska Północna czy Nowa Warszawska są już bardzo zaawansowane.

- Jeżeli zdobędziemy środki, możemy nawet w tym roku rozpocząć budowę Nowej Bulońskiej. Zaraz za nią pójdzie Nowa Warszawska. To są priorytety - podkreślał Bartoszewicz.

W ciągu najbliższych kilku-kilkunastu tygodni miasto powinno wybrać jeden z wariantów przebiegu linii.

Więcej na ten temat w piątkowym Tygodniku Trójmiasto z dnia 29.04.2016 r.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie