Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku. Między dwiema częściami Jaru Wilanowska położono stalowe elementy przejścia [zdjęcia]

mk
Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018
Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018 Marlena Klepacz
Drugi miesiąc trwa budowa tunelu dla pieszych pod ul. Wilanowską w Gdańsku. Ulicę trzeba było rozebrać, aby położyć konstrukcję przejścia. Prace są na zaawansowanym etapie i przebiegają zgodnie z planem. Mają się zakończyć w październiku, ale ulica Wilanowska ma być przejezdna od początku września.

Powstający 33-metrowy tunel będzie służył pieszym i rowerzystom. Połączy dwie części Jaru Wilanowska - popularnego zieleńca w południowej części Gdańska.

Budowa tunelu pod ul. Wilanowską. Co zrobiono do tej pory?

Aby móc wykonać 10-metrowy wykop pod tunel, wykonawca, firma Eurovia, rozebrał istniejącą dotychczas drogę na odcinku ok. 150 m.

Zobacz, jak wyglądał plac budowy tunelu pod ulicą Wilanowską w Gdańsku pod koniec czerwca 2018 r. [zdjęcia]

W lipcu zakończył się montaż stalowych elementów tunelu. 330 stalowych elementów konstrukcji, ważących po 150 kg każdy, połączyło 7000 śrub.

Obecnie (początek sierpnia 2018) trwa zasypywanie tunelu i odtwarzanie nasypu.

- Ulewa, która przeszła nad Chełmem 1.08.2018 r. na szczęście w żaden sposób nie wpłynęła na tempo prac - zapewnia Aneta Niezgoda z Zespołu ds. Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Nie odnotowano żadnych uszkodzeń związanych z ulewnym deszczem i burzą.

Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018
Pod ulicą Wilanowską w Gdańsku budowany jest tunel dla pieszych, łączący dwie części Jaru Wilanowska. Tak wyglądał plac budowy 2.08.2018 Marlena Klepacz

Zamknięcie ulicy Wilanowskiej. Objazd aleją Havla

- W związku z tym, że budowa tunelu wymaga w pierwszej kolejności wykonania głębokiego wykopu, konieczne było zamknięcie ulicy Wilanowskiej na odcinku wykonywanych prac i wprowadzenie tymczasowej organizacji ruchu. Na wysokości Jaru, ul. Wilanowska jest nieprzejezdna i niedostępna dla pieszych. Objazd wszystkich pojazdów wyznaczony został przez al. Vaclava Havla. Prace polegające na budowie tunelu potrwają przez okres wakacyjny - poinformowała Ewa Parafjanowicz-Potuczko, z nadzorującej inwestycję Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zakończenie robót przewidziano na koniec października 2018 r., ale przejezdność ul. Wilanowską zostanie zapewniona we wrześniu.

Zobacz też:

Co się zmieni na terenie Jaru Wilanowska?

Istniejąca część rekreacyjna zostanie uzupełniona o nowe miejsca zabawy i rekreacji, łąki i nowe trawniki. Nie zabraknie też nasadzeń drzew i krzewów. Zbudowane zostaną ścieżki, po których będzie można wygodnie spacerować i pobiegać, zainstalowane zostanie także oświetlenie i monitoring. Na terenie jaru zaplanowano też skwer ze stawkiem, miejsce do ćwiczeń Tai Chi, a nawet place sąsiedzkie.

Najmłodsi goście jaru zyskają nowy plac zabaw „Lokomotywa”, a trochę starsi plac sprawnościowy oraz linowy. Nie zabraknie również małej architektury. Dodatkowo zaplanowano budowę budek lęgowych, domków dla owadów i karmników dla ptaków.

Wykonawcą jest firma Eurovia. Realizacja zadania potrwa do października br. Łączny koszt inwestycji wynosi 5,7 mln zł, w tym koszt budowy tunelu to 1,8 mln zł.

Zobacz też: Przegląd najważniejszych wydarzeń minionego tygodnia na Pomorzu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki