Budowa Trasy Kaszubskiej. Wojewoda wydał zezwolenie realizację inwestycji drogowej dla fragmentu między Bożympolem Wielkim a Luzinem

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
fot. GGDKiA
Udostępnij:
Ten fragment Trasy będzie mieć długość 10,4 km, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjnego postoju. W ramach inwestycji zostaną także wybudowane węzły: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino. Ponadto na potrzeby przyszłego zarządzania trasą powstanie obwód utrzymania drogi ekspresowej „Luzino” z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi.

- Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 338 mln zł. Otrzymana decyzja obejmuje środkową część odcinka Bożepole Wielkie-Luzino i umożliwia rozpoczęcie prac budowlanych. W najbliższym czasie spodziewamy się wydania przez Wojewodę Pomorskiego kolejnej, ostatniej na pozostałe fragmenty odcinka. Tym samym mielibyśmy komplet pięciu decyzji ZRID dla trasy S6 od Bożegopola Wielkiego do Gdyni o długości ok. 42 km - informuje Piotr Michalski, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.

W sumie budowa Trasy Kaszubskiej pochłonie blisko 1,5 miliarda złotych. Wciąż nie ma decyzji co do wydłużenia jej o liczący ponad 20 km odcinek do Lęborka. Ma być on realizowany w formie partnerstwa publiczno-prywatnego, nie wiadomo jednak kiedy.


(fot. GDDKiA)

Intensywne prace dotyczące tej drogi ekspresowej trwają już na odcinkach od Luzina przez Szemud do Gdyni. Są to prace rozbiórkowe, przeszukania terenu przez saperów i prace archeologiczne. Prowadzona jest wycinka drzew. Na szeroką skalę kontynuowane są prace ziemne przy odhumusowaniu gruntu oraz przy nasypach. Na przyszłym węźle Chwaszczyno jest budowana wytwórnia mas bitumicznych. Ponadto usuwane są kolizje z infrastrukturą techniczną.

Póki co największym utrudnieniem związanym z budową Trasy Kaszubskiej jest wyłączenie z ruchu fragmentu ul. Chwaszczyńskiej w Gdyni.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gregory

W Luzinie nadal nie ma decyzji ZRID. Od Sychowa do Gdyni budują, Strzebielino-Boże Pole budują, a w środku Luzino? Nie budują. Wprowadzono ludzi w błąd ponieważ od Luzina do Strzebielina nie ma decyzji i nie ma budowy. Paranoja, to tylko w Polsce takie rzeczy się dzieją.

G
Gość

boli mnie, gdy widzę, ile tysięcy drzew poszło pod topór...

a
ad
15 stycznia, 8:34, Pomorzanin:

Totalnie z d**y to planowanie. Powinna iśc z S7, przez Żukowo, i dalej prosto na Lębork, a nie jakieś kluczenie po pipidówach. Jaka to oszczędność czasu i drogi jadąc przez Szemud? 10km i 15 min? Bezsens.

A ja bym chciał żeby tak z 1 km od mojego domu szła, tam mam pole to bym sprzedał za wyższą cenę i stare domu których nikt nie chce kupić.

W radomiu pisiorstwo tak chciało się pozbyć nietrafionych inwestycji dlaczego w Gdańsku ktoś nie ma skorzystać ?

P
Pomorzanin

Totalnie z d**y to planowanie. Powinna iśc z S7, przez Żukowo, i dalej prosto na Lębork, a nie jakieś kluczenie po pipidówach. Jaka to oszczędność czasu i drogi jadąc przez Szemud? 10km i 15 min? Bezsens.

K
Kubik

Te tereny na rozjazdach przy drogach jakoś zagospodarować

E
Endriu

Wszystko fajnie ale ludzie którym zabrano ziemię pod budowę S6 nie znają nawet ceny jaką dostaną za m2 o wypłatach nie mówiąc .

Przejdź na stronę główną Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie