Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Szykuje się rewolucja komunikacyjna

Jacek Wierciński
Przystanek "Brętowo" będzie jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych na linii PKM
Przystanek "Brętowo" będzie jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych na linii PKM pkm
Radni rozmawiali z władzami Pomorskiej Kolei Metropolitalnej oraz organizatorami transportu na temat zmian jakie czekają mieszkańców Trójmiasta w związku z budową i otwarciem nowej linii kolejowej. Omawiali kwestie koordynacji PKM z komunikacją miejską, sprawę wspólnego biletu oraz otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą.

Kluczowa ma być koordynacja PKM z komunikacją miejską, wspólny bilet i... otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą.
Przyszły rok będzie dla kierowców najbardziej uciążliwy. Prace nad budową linii oznaczać mogą utrudnienia w ciągu al. Grunwaldzkiej - na wysokości skrzyżowania z ul. Abrahama, na Abrahama (choć tu prawdopodobnie głównie w weekendy i w nocy), przy zajezdni tramwajowej w ciągu ul. Polanki (tu zwężenie wprowadzone zostanie jeszcze w tym roku) oraz przy najdłuższym wiadukcie -w ciągu Trasy Słowackiego.

Dziś zamknięte dla ruchu zostaną dwa pasy na ul. Rakoczego w stronę Moreny, na pozostałych dwóch pasach wprowadzony zaś zostanie ruch dwukierunkowy. - To jedno z najtrudniejszych miejsc, gdzie dochodzi ostatnio do stłuczek i wypadków. Wynika to z faktu, że kierowcy, zwłaszcza zjeżdżający z góry, nie zwracają uwagi na oznakowanie i nie zmniejszają prędkości - relacjonował wczoraj podczas wspólnego posiedzenia trzech komisji Rady Miasta Gdańska Krzysztof Rudziński, prezes PKM SA.

Największym problemem będzie planowane na przyszły rok wyłączenie z ruchu fragmentów ul. Budowlanych. - Pierwotnie planowaliśmy, że ruch odbywać się będzie objazdem, ale po uzgodnieniu z Zarządem Dróg i Zieleni oraz dokonaniu analiz ruchu okazało się, że w miejscu, gdzie miałby przebiegać, spadki wysokości są zbyt duże, dlatego zdecydowaliśmy, że wiadukty będą wykonane na przemian, a w miarę postępu prac ruch będzie przerzucany z jednego na drugi. Prace ruszą tam wczesną wiosną - tłumaczył Rudziński. Roboty na Budowlanych zakończą się najprawdopodobniej pod koniec 2014 r.
PKM to tylko część zmian, jakie czekają gdańską komunikację w nadchodzących dwóch latach. - Przygotowujemy się do realizacji tramwaju na Piecki-Migowo [tzw. Morenę - dop. red.] aż do kolei metropolitalnej. Planujemy też realizację dojazdów i infrastruktury towarzyszącej dla PKM przy trzech przystankach: Brętowo, Jasień i Kiełpinek - wymieniał Stanisław Piliczewski z Wydziału Programów Rozwojowych Urzędu Miejskiego, który zapowiadał, że inwestycje gotowe będą wtedy, gdy PKM-ka - w połowie 2015 r.

- Kolej będzie zastępowała linie autobusowe na pewnych fragmentach i będzie się uzupełniać z pozostałą komunikacją - zapowiedział Sebastian Zomkowski, wicedyrektor ZTM.

Więcej na ten temat czytaj we wtorkowym wydaniu Dziennika Bałtyckiego z dnia 15.10.2013 i na stronie prasa24.pl.

Treści, za które warto zapłacić!
REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI


Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie