18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa PKM na Pomorzu. Część szyn przyjechała z Czech, część przypłynęła z Hiszpanii [ZDJĘCIA]

Jacek Wierciński
Przypłynęły z Hiszpanii i przyjechały z Czech - na budowę linii kolejowej trafia coraz więcej szyn. Niebawem układane będą na 18-kilometrowej linii.

Budowlańców gonią terminy - ostatnia śruba powinna zostać dokręcona za niespełna 14 miesięcy, dlatego musieli zrezygnować z polskich hut, które ze względu na dużą liczbę zleceń nie byłyby w stanie dostarczyć torów na czas. Część szyn dowożona jest koleją z Czech, inne przypłynęły do gdańskiego portu statkiem z odległej Hiszpanii. Teraz - nocami by nie utrudniać ruchu - są rozwożone ciężarówkami po różnych lokalizacjach, gdzie zostaną użyte.

- Każdego miesiąca oprócz szyn na budowę dostarczane jest aż 6 tysięcy podkładów kolejowych. Prace nad układaniem szyn ruszą z początkiem wiosny. Roboty nie zabraknie, dość powiedzieć, że gdyby wszystkie podkłady, jakie będą ułożone na trasie PKM, ustawić jeden na drugim, to miałyby wysokość 8,5 tys. metrów - tyle co najwyższy szczyt świata Mount Everest - zaznacza Tomasz Konopacki, główny specjalista ds. kontaktów społecznych PKM SA.

Pierwszy kilkusetmetrowy odcinek torów został - na próbę by sprawdzić technologię - położony wzdłuż ul. Słowackiego na Matarni jeszcze przed zimą, w ubiegłym roku. Wykonawca prac, konsorcjum firm Budimex i Ferrovial Agroman na ocieplenie nie czeka jednak z założonymi rękoma.

Zakończyły się prace związane z budową wiaduktu nad ul. Polanki. Na ukończeniu jest też betonowanie wiaduktów nad ul. Rakoczego i al. Grunwaldzką, a niebawem wykonywana także będzie estakada nad ul. Słowackiego we Wrzeszczu.

Tylko w minionym tygodniu ukończone zostały dwa przepusty dla zwierząt - w Rębiechowie i na terenie dawnego poligonu wojskowego na Jasieniu oraz wiadukt na Dolnym Migowie.

- Łącznie zakończyła się już budowa 16 z zaplanowanych 41 obiektów inżynierskich, jakie znajdą się na trasie. By zdążyć na czas i zrealizować całą inwestycję do kwietnia 2015 roku, prace prowadzone są równocześnie niemal na całej długości linii - tłumaczy Konopacki.

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki