Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych, działająca przy generalnym dyrektorze dróg krajowych i autostrad, ponownie wyraziła swoją rekomendację dla czerwonego wariantu I A Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Pierwszy raz uczyniła to w styczniu 2013 r. Teraz potwierdziła tę rekomendację, po przeanalizowaniu wariantu I A-4, który miał ominąć działki firmy Hydromega w Miszewie oraz terenów rozwojowych dla Ashlandu.
- To jest wersja ostateczna - mówi Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA Oddział w Gdańsku. - Oczekujemy jeszcze na decyzję środowiskową z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Gdańsku.
Szacowane koszty wariantu I A OMT z obwodnicą Żukowa to 2 635,32 mln zł, zaś wersji skorygowanej I A-4 to kwota 2 630,3 mln zł. Różnica w koszcie budowy jednego kilometra wynosi 130 tys. zł brutto. KOPI za bardziej optymalny uznała jednak wariant I A, tzw. czerwony.
- Uzasadnieniem jego wyboru jest bardzo zbliżona ocena pod względem analizy środowiskowej i bezpieczeństwa ruchu oraz znacznie lepsza ocena pod względem kryteriów społecznych - napisano w protokole z posiedzenia komisji.
Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta ma być drogą ekspresową, z dwoma pasami ruchu w każdą stronę i rezerwą terenu pod budowę trzeciego pasa.Jej długość wyniesie 32,73 km. Wybrany wariant I A OMT spowoduje konieczność wyburzenia m.in. 13 obiektów mieszkalnych.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?