18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Budowa Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta. Mieszkańcy mogą składać wnioski i uwagi

Janina Stefanowska
Proces projektowy Obwodnicy Metropolitalnej Trójmiasta wkracza w kolejny etap - jest nim uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy 33-kilometrowej trasy od Chwaszczyna do Straszyna. Mieszkańcy miejscowości na trasie oraz strony postępowania będą mogli składać wnioski i uwagi.

- Złożony wniosek dotyczy wariantu określonego jako IA czerwony, bez żadnych korekt - informuje Piotr Michalski, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku. - Jego integralną częścią jest raport oddziaływania inwestycji na środowisko.

Wariant czerwony (IA) OMT rozpoczyna się w Chwaszczynie. Trasa omija wieś po wschodniej stronie w kierunku węzła "Miszewo". Przez pozostałą część gminy Żukowo przebiega równolegle do istniejącej drogi nr 20. Następnie w węźle "Żukowo" łączy się z 8-kilometrową obwodnicą Żukowa. Kończy się w Straszynie, łącząc się z południową obwodnicą Gdańska i obwodnicą Trójmiasta.

- Dostarczona do nas dokumentacja omawia wszystkie warianty obwodnicy - informuje Hanna Dzikowska, dyrektor RDOŚ w Gdańsku. - Inwestor jako wariant realizacyjny wskazał trasę IA. W styczniu 2014 r. na stronie internetowej zamieścimy link do elektronicznej wersji raportu oddziaływania inwestycji na środowisko. W ramach udziału społecznego każdy zainteresowany tą inwestycją będzie miał prawo w ciągu 21 dni od publikacji zapoznać się z raportem i wystosować swoje uwagi i wnioski.

Inna procedura dotyczy stron postępowania - czyli osób i instytucji, które graniczą z działkami wskazanymi pod obwodnicę. One już w tej chwili mają prawo zapoznać się z raportem i na każdym etapie jego procedowania - zgłaszać uwagi.

RDOŚ planuje wydanie decyzji do końca marca 2014 r.
- Termin zależy od jakości raportu złożonego przez GDDKiA w Gdańsku oraz udziału społecznego - dodaje Hanna Dzikowska. - Jeśli po drodze pojawią się jakieś pytania, wątpliwości, będziemy prosić inwestora o ich wyjaśnienie. Jeszcze przed podpisaniem decyzji pojawi się na stronie internetowej kolejne obwieszczenie o zebraniu wszystkich materiałów dowodowych i o 14-dniowym czasie dla stron postępowania na zgłaszanie ostatecznych uwag.

GDDKiA ma nadzieję na szybką decyzję RDOŚ.
- Dalszym etapem będzie opracowanie koncepcji programowej, co zabierze około roku - ciągnie Piotr Michalski. - Potem, w ciągu około 2 lat, powstanie dokumentacja w ramach systemu "Projektuj i buduj". Będzie można rozpocząć prace. OMT, o ile będzie na nią finansowanie, powinna być gotowa około roku 2018.

Cały artykuł na ten temat przeczytasz w papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 31.12-01.01.2014 albo kupując e-wydanie gazety

[email protected]

Treści, za które warto zapłacić! REPORTAŻE, WYWIADY, CIEKAWOSTKI

Zobacz nasze Magazyny: REJSY, HISTORIA, NA WEEKEND

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki